Roadtrip: Sykkeltur langs Gta Kanal

• 28.06.2017
  • kl.22:27

Det er en uke siden vi tok fatt p den lange bilturen hjem fra Sverige. Etter noen dagers oppdagelsesferdi Vest Sverige i samarbeid med Visit Sweden, kan ejg trygt anbefale biltur langs kysten av Sverige. Vi startet i Trondheim, og kjrte gjennom Oslo for beske ssteren min Ronja og hennes lille Frya. Her var vi bare i noen timer, fr vi kjrte videre til Daft Resort. Der l vi i en natt, benyttet oss av de fantastiske fasilitetene de hadde der, og kjrte videre etter lunsj. Da gikk turen til Skara Sommarland, og et tre dagers opphold p Skara Sommarland Camping, men diverse utflukter. De forrige innelggene kan du lese her:

1. rets sommerferie Anbefaling nr 1

2. Roadtrip til Skara Sommarland og Lack Slott

Sykkeltur langs Gta Kanal

Dag 3 var det sykkeltur langs Gta Kanal som sto for tur, og det skal sies at vi var veldig spente p hvordan vi skulle gjre det med fire sm barn p sykkeltur.

Vi dro fra Skara Camping rett etter frokost, og kjrte i ca 50 minutter til Sjtorp. Her fikk vi lne to sykkler med sykkelvogn hos Sjtorp Syckeluthyrning. De to strste ungene fikk lne sykkel om de nsket det, men de hadde allerede rigget seg til i vognen, s da ble det slik. Hos utleieren hadde de alle mulige varianter og strrelser, s her kunne man f noe for enhver strrelse. Vi fikk litt informasjon fr vi satte avgrde p dagens frste ettappe.

Vi hadde bestemt oss for sykle 9 km til Norrqvarn, hvor det ogs leide ut sykler, samt hadde en restaurant, og muligheter for overnatte.

Det ble en fantastisk flott tur, med deilig vr, entusiastiske unger, dansende puls og frisk luft. Det var nydelig vakkert langs kanalen, og absolutt en plass for barn vre med sykle selv. Minimalt med oppoverbakker, fine turstier og flott natur.

Fantastiske turstier, null biler og minimalt med fotgjengere. Ungene storkoste seg, og synes det var veldig gy vre med p en slik tur.

Robin er som alltid kartleser, og srger for holde meg oppdatert phvor langt vi har syklet og hvor lenge det er igjen.

Til turen hadde alle med seg sin egen flaske med vann, og sekken var fylt med veiproviant som kjeks, frukt og rosier.

Da vi kom frem til Norrqvarn Hotell og Konferansesenter, fikk vi fantastisk nydelig lunsj, prousert og laget lokalt i Vest Sverige. Det var et av de bedre mltidene vi har hatt p turen, og anbefaler p det varmeste restauranten. Hyggelig betjening, og nydelig mat. Ungene fikk pannekaker etter nske! Flott uteplass og uteservering.

Etter maten fikk barna lne seg en bt. For 40 kr kan barna lne en bt, og nr de leverer den tilbake, fr de en valgfri is. Btene kunne de bruke i "barne kanalen" som skulle forestille "gta kanal" i minityrstrrelse. Her fikk abrna leke med vannet, og fre btene under bruer, nedover fossefall, gjennom bondegrer og oppover bakker. Veldig stas! her kunne vi blitt i mange timer, men vi skulle jo ogs sykle tilbake.

Barna storkoste seg!!

...og etter ha levert inn btene, ble det IS p kaia. Vi gikk ogs en tur opp til soppene, som er til leie for overnatting. Hadde vi hatt noen dager ekstra, skulle vi overnattet her, og tatt turen tilbake neste dag, for de s ekstremt kule ut..! Svampar (sopper) kan bookes HER.

Etter en god og lang stopp p Norrqvarn, gikk turen tilbake. Da hadde vi syklet over 1,5 mil, og var godt fornyd med dagens innsats..!

Vi takker for en fantastisk flott opplevelse, og en absolutt verdt anvendt dag. Anbefales!

Med 50 minutters kjring tilbake til Skara Camping, var det selvflgelig noen som sovnet i bilen, og mtte aktiviseres ytterligere da vi kom tilbake. S etter middag i restauranten, lekte vi i skogen vedm campingen. En egen eventyrskog..!

Mine fine sm i evntyrskogen <3

Klr fra Little Mountains - forhandlere finner du HER. Tips: mye p salg hos blant annet Minlilleskatt.no

Dagen etter gikk turen videre tils kattejakt i Karlsborg Festning.!