Strikking: Baby Skappel Oppskrift

  • 14.01.2016
  • kl.12:44

Jeg begynner å ha strikket en del Skappel gensere, og det meste går i grunn på øyemål. Jeg hadde lyst til å prøve meg på en annen farge en det jeg normalt gjør, så denne gangen ble det rødbrun, så får vi håpe at lillebror kler denne fargen ! Det å strikke slike gensere er super lett, og er gjort i løpet av noen kvelder. Tror jeg brukte 5 kvelder på hele genseren inkl. montering.

Jeg har også lagt ut DENNE oppskriften tidligere.

OPPSKRIFT BABY SKAPPEL

Her har jeg brukt dobbelt garn: Suri Alpakka & Mini Alpakka (Sandnes).

Rundpinne: 5,5

BAKSTYKKE: Legg opp 30 masker, og strikk 2 vr, 2 r til arbeidet måler 3cm. Strikk riller (rett frem og tilbake) til arbeidet måler 25 cm. Fell av.

FORSTYKKE: Legg opp 30 masker, og trikk 2vr, 2 r til arbeidet måler 3 cm. Strikk riller (rett frem og tilbake) til arbeidet måler 18 cm. Fell av de 8 midterste maskene, og fortsett å strikk på kun den ene siden. Fell av 1 m i halsen i 4 omganger, slik at du sitter igjen med 7 m til skulderen. Strikk skulderen til arbeidet måler 25 cm. Fell av. Gjør det samme på andre skulderen.

Armer: Legg opp 20 m og strikk vrangbord 2 r 2 vr til arbeidet måler 3 cm. Strikk videre frem og tilbake riller til du har 3 riller. Øk 1 m på hver side. (den fineste er om man øker 1 m på m nr 2 i arbeidet). Strikk 4 riller, og gjenta økning med 1 m på begge sider. Gjenta 4 riller + økning til arbeidet måler 25 riller. Fell av. Strikk arm nr 2.

Sy sammen, og damp genseren. Legg en våt klut/kjøkkenhåndkle over genseren og stryk. Ikke stryk rett på genseren!







Lykke til med strikkingen :)



 

 





9 kommentarer

Skrevet av Constanza Marcela den 14.01.2016 kl.12:48

Nydelig<3

Skrevet av Ida den 14.01.2016 kl.19:02

Disse har vi brukt masse av i alle størrelser siden vår lille fyr på nå 15 mnd var nyfødt.

Helt supre gensere!

Skrevet av Ronja<3 den 14.01.2016 kl.23:19

Såååå fin!!!!!

Skrevet av Marita den 15.01.2016 kl.07:48

Kjempe fin! :) hvilke størrelse blir genseren i?

Skrevet av Rachel den 15.01.2016 kl.09:30

Marita: den blir i 1-3 mnd ?? spørs jo på babyen da, men sånn ca... Skal prøve på lillebror når han kommer ??

Skrevet av Marita den 15.01.2016 kl.09:38

Takk for svar;) trur dette blir helgas prosjekt - perfekt 'ventestrikk' til vetla skal komme :)

Skrevet av Mary den 15.01.2016 kl.19:35

Hei. Den shortsen var veldig fin! Strikket den også? Hadde blitt veldig glad for oppskrift på den også hvis du tilfeldigvis har☺

Skrevet av Liss den 19.01.2016 kl.22:05

Tar også gjerne oppskrift på shortsen :)

Skrevet av Amalie den 19.03.2017 kl.12:27

hvilken strl ble denne ca. ? :D

takk for bra oppskrift!