Strikking: Baby Skappel Oppskrift

  • 14.01.2016
  • kl.12:44

Jeg begynner ha strikket en del Skappel gensere, og det meste gr i grunn p yeml. Jeg hadde lyst til prve meg p en annen farge en det jeg normalt gjr, s denne gangen ble det rdbrun, s fr vi hpe at lillebror kler denne fargen ! Det strikke slike gensere er super lett, og er gjort i lpet av noen kvelder. Tror jeg brukte 5 kvelder p hele genseren inkl. montering.

Jeg har ogs lagt ut DENNE oppskriften tidligere.

OPPSKRIFT BABY SKAPPEL

Her har jeg brukt dobbelt garn: Suri Alpakka & Mini Alpakka (Sandnes).

Rundpinne: 5,5

BAKSTYKKE: Legg opp 30 masker, og strikk 2 vr, 2 r til arbeidet mler 3cm. Strikk riller (rett frem og tilbake) til arbeidet mler 25 cm. Fell av.

FORSTYKKE: Legg opp 30 masker, og trikk 2vr, 2 r til arbeidet mler 3 cm. Strikk riller (rett frem og tilbake) til arbeidet mler 18 cm. Fell av de 8 midterste maskene, og fortsett strikk p kun den ene siden. Fell av 1 m i halsen i 4 omganger, slik at du sitter igjen med 7 m til skulderen. Strikk skulderen til arbeidet mler 25 cm. Fell av. Gjr det samme p andre skulderen.

Armer: Legg opp 20 m og strikk vrangbord 2 r 2 vr til arbeidet mler 3 cm. Strikk videre frem og tilbake riller til du har 3 riller. k 1 m p hver side. (den fineste er om man ker 1 m p m nr 2 i arbeidet). Strikk 4 riller, og gjenta kning med 1 m p begge sider. Gjenta 4 riller + kning til arbeidet mler 25 riller. Fell av. Strikk arm nr 2.

Sy sammen, og damp genseren. Legg en vt klut/kjkkenhndkle over genseren og stryk. Ikke stryk rett p genseren!

Lykke til med strikkingen :)

9 kommentarer

Skrevet av Constanza Marcela den 14.01.2016 kl.12:48

Nydelig<3

Skrevet av Ida den 14.01.2016 kl.19:02

Disse har vi brukt masse av i alle strrelser siden vr lille fyr p n 15 mnd var nyfdt.

Helt supre gensere!

Skrevet av Ronja<3 den 14.01.2016 kl.23:19

S fin!!!!!

Skrevet av Marita den 15.01.2016 kl.07:48

Kjempe fin! :) hvilke strrelse blir genseren i?

Skrevet av Rachel den 15.01.2016 kl.09:30

Marita: den blir i 1-3 mnd ?? sprs jo p babyen da, men snn ca... Skal prve p lillebror nr han kommer ??

Skrevet av Marita den 15.01.2016 kl.09:38

Takk for svar;) trur dette blir helgas prosjekt - perfekt 'ventestrikk' til vetla skal komme :)

Skrevet av Mary den 15.01.2016 kl.19:35

Hei. Den shortsen var veldig fin! Strikket den ogs? Hadde blitt veldig glad for oppskrift p den ogs hvis du tilfeldigvis har☺

Skrevet av Liss den 19.01.2016 kl.22:05

Tar ogs gjerne oppskrift p shortsen :)

Skrevet av Amalie den 19.03.2017 kl.12:27

hvilken strl ble denne ca. ? :D

takk for bra oppskrift!