back to the beginning..!

2014 er her, og gårsdagen feiret vi med gode venner. Vi legger det inholdsrike 2013 bak oss og fokuserer på nye gleder, måloppnåelser, familieturer, høyder og minner i året som kommer. 2013 var året “alt skjedde” , og her kommer noen av mine tilbakeblikk. .

..jeg fikk Londontur i julegave av søskenene mine, så i januar dro jeg og Ronja på jentetur til storbyen. Her møtte vi søskenarna våre og mamma. Turen ble en suksess, og skal så absolutt gjentas i 2014!

Jeg startet “prosjekt feel good mama”, og satte på meg hår fra Peaks <3 samtidig som jej begynte å trene og komme meg i form etter to tette svangerskap. .

Vi brukte en formue på å bygge om butikken til modellbutikk i januar, med reåpning 1 Februar. Her skiftet vi ut alle kasser, flaskeautomat, allef rysedisker, forstørret melkekjøla, skiftet kjøledisker, utvidet frukt og kjøleavdeling, skiftet lysrør i hele butikken, samt omprofilerte alt. En STOR jobb som resulterte i tidenes RÅESTE reåpning med dagsomsetningsrekord og ikke mindre enn 7 paller laks, 6 paller svinestrimler og flere tusen brød på bare få timer. En suksessfaktor som bidrog til å øke omsetningen til butikken betraktelig!

Desto større disse to søtingene har blitt, har de kunnet lekt seg mer sammen. Februar måned, Filip har blitt 5 måneder og øver seg på å ligge på magen.

…Bryllupsforberedelsene var i gang!

I mars fant jeg min utkårede kjole hos Eva Brud <3 med god hjelp fra forloveren min Ronja, og min gode venninne Sonja 🙂

Påska 2013 var turbulent da farfar ble veldig syk og jeg pendlet mye frem og tilbake fra hytta og sykehuset.

Vi fikk besøk av Sonja, Stephan og Celina på hytta i Åsenfjorden og koste oss med grilling og aking.

I slutten av mars, ikke et sekund for tidlig, ble bryllupsinvitasjonene sendt ut!

Denne sjarmøren begynte å sitte <3

…jeg proppet dere lesere fulle med vårnyheter!

Det ble flere hytteturer utover våren <3

Lilja utviklet språket veldig godt denne våren, og blomstret virkelig som ei “storjente”, og ikke minst som storesøster. 

Lilja var på sin første Sirkus-forestilling. . .

Jeg dro på besøk til bloggeren Rebekka Mæla og hennes nydlige familie. Jeg og Filip hadde “husmorferie”.

Mai hadde mange fine solværsdager, og jeg benyttet noen av dagene til å dra på hytta. Mine siste uker med mammapermisjon!

I mai feiret vi at Lilja Ambrosia ble 2 år, 28.05 <3 Og jeg lagde min første prinsesse barbiekake.

Vi hadde knallvær på bursdagen hennes, og feiret først med familie, så med venner og mange mange barn! Kakeoppskriften kan du finne HER

Jeg nøt mine siste dager i mammapermisjon på Rhodos sammen med Robin, Filip og Lilja, samt Sonja, Stephan og Celina.

Her var vi i 2 uker, og storkoste oss.

I løpet av ferieturen sluttet Lilja med bleie, og ble bleiefri, til og med om natten! Innelgg om dette kan leses HER.

I juni ble jeg møtt av et heidundranes utdrikkningslag. Dette kan du lese om HER.

Byggetilatelsen var i boks, og vi kunne begynne med grunnmuren i juni.


Jeg tok turen til min kjære søster Ronja i Oslo for å øve på sangen som jeg skulle synge i bryllupet. .


Vi ble med Ina, Steinar og Anna på Smøla for å se pappsen sykle sykkelrittet Smøla rundt. . .Heia Pappa heia Pappa! juli 2013


Vi tok en fridag fra jobb for å kose oss med barna i byen <3

…vi nøt hver og en finværsdag vi fikk tildelt. Her i juli <3 IS ble godt mottatt!!


Første helgen i august tok jeg med meg barna på Lianvannet for å bade. Der var det vind, og etter 30 min kom regnet!

Lilja startet sin karriere som modell, og begynte å si hvordan bildene skulle være! 

Filip startet i barnehagen, og trivdes godt fra første stund.


Bryllupsdekoreringen startet 5 dager før bryllupet. Det var MANGE pompoms å lage, og MYE å pynte!!

Du kan lese alt om bryllup og forberedelser i Bryllupskategorien.

10.08.13 kl 13 giftet vi oss i Havstein Kirke, og fortsatte festen på lerflaten Gård.

Dagen ble helt PERFEKT!

Vi fikk plutselig en 1 åring i hus 27.08.13Hipp Hipp Hurra for Filip Valentin <3

Utover septemnber ble det flere turer med Alba og Lisa.

Her har vi tatt turen til Teisendammen etter jobb for å grille pølser, mens pappsen var i Finnalnd med guttegjengen. 

Her har søndagsturen gått til Granåsen for å mate endene. . .

….september hadde flott høstvær, så det ble mange turer i skog og mark. Her er vi på kakestopp hjemme hos Lisa og Alba.

I oktober startet vi å handle på budsjett. Vi satte budsjettet til 1000kr på mat og det nødvendige i uken. Middagene skulle planlegges, fryser, skuffer og skap skulle tømmes! Vi testet ut mange nye og spennende oppskrifter, og planen er å begynne med dette igjen nå i januar.

Vi tok familiebilder hos titt melhuus fotografene her i trondheim <3

Vi gikk oss tur rundt Kyvannet sammen med Sonja, Stephan og Celina. Vi toppet turen med rilling på tomta!

Ungene fikk bli med å jobbe på tomta som stadig endrer seg. Huset var påbegynt!

oktober kom, og reisverket var oppe..

Filip fikk sin første modelljobb hos Trend Models

Vi startet november med smukkeslutt for Lilja, noe som gikk overraskende bra!!Innlegget om smukekslutt kan du lese HER

Jeg tok høstbilder av barna <3



Jeg og Robin tok en barnefri helg til Hemsedal med Ronja og kjæresten.

Jeg fikk også satt på med vippeextensions fra #purelashnorge for første gang. Ronja tar på seg vippeoppdrag, og jeg bare måtte prøve! Det var heeelt genialt!

Vi hadde julebord med jobben, Julebord med gjengen, guttejulebord og jentejulebord.

November var en HEKTISK måned på sosialfronten i tilegg til at vi sto midt opp i den mest hektiske tiden butikkmessig.

Vi skulle ta mange valg når det kom til huset som etterhvert begynte å ta form og bli tett.

Desember kom, og vi var på nissefest hos Steinar, Ina og Anna. Julekjolen MÅTTE selvfølgelig brukes!

I barnehagen var det julegrantenning, julefrokost, og etterhvert luciafeiring.

Det ble endelig litt snø så vi fikk testet akebrett og nye vinterdresser!

Bloggens Adventskalender var i gang. Årets siste luke er enda ikke kåret og kommer i løpet av de første dagene i dette nye året!

Vi jobbet MYE og så lite til barna og hverandre. Generelt de siste månedene etter august har vært hektiske både på jobb og hjemmebane, og vi har nok lagt noen kjepper i hjulene på oss selv. Nå er vi i gang med 2014 og jobbmessig ser vi frem til et år uten ødelagte frysedisker, uendelige nedringinger på nattestid om alarmer på butikken og pengeslukende tiltak. Vi ser frem til å sette nye gode mål får 2014, vi ser frem til å ta med oss de vi har av ansatte til nye høyder, og ikke minst tøye noen grenser. Vi ser frem til å bli best og størst på Flatåsen! 

Når det kommer til det private så ser jeg frem til nytt fokus. Jeg ser frem til å bevist bruke mer tid på hverandre, og gi mer av oss selv til hverandre. Jeg ser frem til å kunne være kjærester og ikke bare partnere på jobb. Jeg ser frem til å kunne flytte inn i drømmehuset med familien min og ikke minst oppnå nye mål helt personlig. . Jeg ser frem til å komme i min livs beste form før sommeren 2014, og jeg ser frem til å lære nye ting. Jeg ser frem til å starte en ny livsstil og begynne å snu på kronene. Jeg ser frem til et år med Rachelblogging, og ikke bare mamma rache blogging. 

Nyttersaftens bilder kommer etterhvert.

Jeg ønsker dere alle et

RIKTIG GODT NYTT ÅR <3

 

 





 

 

 

5 kommentarer
    1. Godt nytt år til deg og dine! 🙂 Jeg er ganske ny leser av bloggen din. Det er virkelig en fin blogg du har! Flotte bilder, og så mye fin inspirasjon! Gleder meg til å følge videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg