Med strikkepinner som avslappning..

  • 27.10.2015
  • kl.20:05

En av de tingene som jeg begynte med da jeg ble gravid med Lilja, var strikke. Det gikk ikke ndvendigvis s veldig kjapt, og ble ikke alltid slik oppskriften tilsa, men nsket om kunne bidra med et hjemmelaget plagg i ny og ned var der. Og som man har lrt i oppveksten, og kanskje av erfaring, gjr velse mester. Ja, noen mester skal jeg ikke si at jeg har blitt, men etter fire graviditeter og bde gutter og jenter inn i flokken, har jeg dristet meg p mer og mer avanserte plagg, og funnet ut at dette er min form for avslapping. Skal jeg ta "fri" og gjre noe for meg, s er strikking min mte koble ut fra omverdenen p. Akk, det hrtes litt gammelkjerring ut, men thats life. Kroppen nrmer seg 29 r med stormskritt, og jeg m kanskje bare innse at det er slike merkelige hobbyer som inntar huset med rene. Jeg hadde et blaff av "sy galskap", men det skal sies at det var ikke noe for meg. Jeg flte ikke at jeg hadde tid til lre meg det godt nok...! Og tid trenger vi ikke snakke noe mer om. Mangelvare!

Men s er det jo det da vet dere, at nr man blir ivrig, litt rastls og skal ha ting gjort kjapt, s er det ikke alltid at ting blir gjort ferdig. S for at all denne strikkingen ikke skal vre for gjeves, og bidra til ferdige produkt, m jeg av og til ta meg i nakkeskinnet og vre streng. Nr pbegynte prosjekt tipper fem stk, er det p tide fullfre noen... noe som kan vre berkjedelig, spesielt om plagget har ligget spas lenge at det barnet du i utgangspunktet strikket det til har vokst ut av denne strrelsen. Ja, og da tenker dere kanskje at det er flott for meg som stadig vekk produserer nye barn? :P Hehe.. joda.. men guttebasser er da ikke like kule i rosa heldresser, er de vell? S noe ferdigstilles og legges i gaveskuffen, og vips s hadde jeg i hvert fall en julegave eller barselsgave laget med kjrlighet (..og litt bannskap).

De to siste prosjektene som er ferdigstilt er disse to, og jeg m si meg fornyd med mine frste gensere strikket p denne mten. Det at armene kunne vrt lengre, at vrangborden burde vrt strikker tettere eller at popcornene trenger velse er en annen sak. IM FINISH! - og nye prosjekter kan pbegynnes! !

Gensermed mnster fra "Baby Sandnes Garn" Hefte 1415 modell nr 5. Strikket i str 3 mnd, med fargene i oppskriften (Babyull Lanett). Synes armene ble korte, s ville strikket dem litt lengre enn oppskriften.Strikket som genser og ikke jakke. Brukte restegarnet til tfler og sokker.

Popcorngenser fra Pealas, strikket i a
ngora from Pickles (www.pickles.no). Denne er strikket i str 1 - 3/4 r. Shortsen p bildet er fra Little Mountains og kan kjpes blant annet HER, og skoene er fra Lindex (kun i butikk)

For yeblikket er det et "friprosjekt" p gang..s tiden vil visa hva det blir og om det i det hele tatt blir noe vise frem!

Klem fra kveldens strikkemamma !

5 kommentarer

Skrevet av Constanza Marcela den 27.10.2015 kl.20:14

Flott strikke klr <3

Skrevet av Ronja<3 den 27.10.2015 kl.23:32

s flink!!<3 Frya gleder seg til bruke Skappel genseren sin<3

Skrevet av Marianne den 28.10.2015 kl.19:39

Flink du er Rachel! Akkurat begynt p mitt frste prosjekt, men kjenner allerede at skuldrene heiser seg opp til rene og s blir jeg vond og stiv. Har s lyst til begynne strikke! Tips til god sittestilling?

Skrevet av Rachel den 29.10.2015 kl.13:36

Marianne: For yeblikket er det ikke noen gode sittestillinger for min del... men synes det er deilig nr man har noe bak hodet/nakken :D da slapper i hvert fall jeg av mest! Og om du ikke har strikket mye fr, ville jeg ha begynt med noe enkelt, s du ikke blir stiv og stl i skuldrene fordi du konsentrerer deg for mye..!

Skrevet av Line den 31.10.2015 kl.09:35

Hei, kjempe fine strikkeklr! Har du oppskriften p tflene? De var bare super ste :) klem fra Line