Sprøytedag for Lilja

For de som har fulgt bloggen en stund, vet at Lilja har fjernet en kul under armen, som i ettertid har vist seg å være en GODARTET svulst. På grunn av operasjonen måtte vi vente med å ta 15 mnd vaksinen, men i dag fikk vi klarsignal fra legen. Vi pakket sekken og stakkar Lilja skjønte ikke noe da vi gikk ut av bilen en annen plass en barnehagen. Hun ristet bare på hodet (..sånn “jaja, så ble det slik”), og tuslet inn på helsestasjonen. For morro skyld tenkte jeg å veie og måle henne, fordi ejg vet jo hun er liten, men ikke hvor liten..”heldigvis” så var hu AKKURAT PASSE liten!! 

Lilja 17 mnd:

Vekt: ca 9,3 kg

Høyde: ca 72,5 cm

…det er faktisk ganske smart å være så søt og liten! !

…som dere ser, har vi fått ny photoshoot plass siden snøen har tatt turen til Trondheim, og verandaen er HVIT!!

Vaksinen gikk fint, og Lilja ble sendt i barnehagen etterpå! Jeg og Filip tok turen til Sirkus Shopping, og endte opp med masse lure ting 😛 Jeg holder på å lage kalender til Lilja til jul, så det ble noe småtterier til den + en shorts til meg !I Liljas kalender blir det små ting, og ikke godteri (kanskje på lørdagene). Jeg har satt en max grense på 15-20 kr per ting, og er snart halvveis.

Skal dere ha kalendergaver til barna? Evt hvor mye bruker dere per gave ca?


Hei Hå! Da er det ikke lenge til det er FREDAGSKVELD!!

I kveld blir det nok masse masse stearinlys, en lunk i peisen, god mat og tv titting!

 

********************************************

HUSK å meld deg på pågående giveAway fra WHEAT! ! ! !

Vinn gavekort på 500 kr fra WHEAT.no – KLIKK HER



21 kommentarer
    1. Ho e no bare så søt og nett altsåå..Emine va blitt 85cm og 11,3 kg her på 15 mnd kontrollen på onsdag..puuh..sånn e d me en lang pappa å slekte på^^
      Ha en fin fredagskveld 🙂

    2. malene akerø:Emine e akkurat passe, hu også! <3 men skulle faktisk ønska æ va litt lenger, og krysse fingran for at Lilja blir lengre enn mæ! 😛 Ha en finfin kveld dåkker og!! :D:D

    3. mammantiljessicaogbenjamin: huff ja, hører det er så mange som blir dårlig av denne. Hva med Jessica da? …er vell ikke før om noen dager vi merker det? Krysser fingrene på at vi slipper!!

    4. Jessica fikk feber på dag 5 etter vaksinen,men hun var bra igjen ganske fort.Benjamin var rar i nesten 2 uker,og hadde høy feber på 40,2.
      Og nå idag har han feber på 40,1.ikke vaksina det altså,er vel en mnd siden han tok den.

    5. Søte lille Lilja! Vi skal og måle og veie på 18 mnds kontroll på onsdag, og håper min lille mini har kommet over 9 kg da 😀
      Usikker på kalenderen enda, men blir bare billige ebayting i såfall… som igjen bare blir mer PØH liggende rundt i huset :p
      Fortsatt god helg 🙂

    6. Så fin Lilja er! 🙂 er bare bra og være liten og søt + en trenger ikke å skifte ut alle klærne så fort:)
      Vår eldstejente er nå 28 mnd og 11,2kg og 83 cm, så ikke akkurat storepia! Men veldig greit at hun ennå kan bruke 80-86 i klær! Syns det er så vermodig å pakke vekk alle de “små” klærne hennes..
      Vi skal også ha kalender, tenkte og sånn ca rundt 15-30 kr pr pakke! Skal kjøpe inn litt hårpynt, klemmer osv, litt duplo som jeg kan dele opp å gi i flere omganger osv, og forskjellige dyr :)))

    7. Ekje ho veldi lita da egentli:) ?
      Det er jo vekt og høyde på en baby:)
      hihihi men ei søt snuppe da:)

    8. mette: Tja, hun er mindre enn de på sin egen alder, men følger kurven sin fint 🙂 Jeg er jo bare 1,53, og familien på pappan min sin side er bittesmå, så det ligger i kortene at hun blir lita 😛 Akkurat passe 😉 men selvfølgelig har vi det i bakhodet at vi følger med at hun vokser! 😀

    9. Ina Bennedicte: Ja, det er GENIALT å bruke klærne lenge.. Det virker jo som at man har mye mer klær også da + at man har kanskje en mulighet til å slite dem ut!

      Duplo i oppdelingspakker var ikke dumt!! Hmm..det var lurt!

    10. Carina: Ebay er jo genialt! Bestil masse derfra, men tenkte å vente til jeg har fått det før jeg går god for tingene og legger ut det jeg har kjøpt! 😀

    11. Du e såpass liten ja:) Ser ikkje slik ut på bilda:) hehehe…..
      Men ei søt lita snuppe da:)
      Litt morsomt å tenke på at jeg har en på 5,5mnd og han er 69cm og 9kg 🙂 nesten like stor dei da:) hihihi

    12. Hva med å bytte ut pakkekalenderen med aktiviteter som; pepperkakebaking, teater osv? Det er jo så hyggelig å gjøre aktiviteter med barna:)

    13. :): Ja det var heller ikke så dumt! Jeg vil ha litt pakker også da.. liksom gledet meg til å kjøpe inn småpakker! Vet ikke helt om hun skjønner det i år om hun får slike pakker med aktiviteter.. Men noe vi kan gjøre likevell 😀 gleder meg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg