Matbudsjett uke 2

Vi er i slutten av uke 2, og innkjøpene går foreløpig veldig greit. Jeg har jo det privilegiet at jeg kan handle når jeg vill siden vi driver Rema 1000, så søndag ettermiddag hadde jeg fylt opp kjøleskapet med ukas nødvendigheter. Jeg endte på 1047 kr, men manglet da brød og litt frukt, som vi har kjøpt til i ettertid, og endt på 1150 kr for uken. Denne uka kjøpte jeg dobbelt av en del, da jeg viste jeg ikke kom til å komme over budsjettet. Vips så har jeg litt ekstra i skuffene, og “redder meg inn” til tøffere tider.


 
Uke 2 er siste uke med feks tilbud på 1,75 L appelsinjuice fra Tine, og med en “craving” på juice for tiden, blir jeg nok å kjøpe inn noen flere før tilbudet utgår. Ellers så er det stor priskrig i Frukt & Grønt avdelingen, så her kan man finne mye godt til en billig penge. Her er det forskjeller fra område til område, så da må man følge med på sin lokale Rema 1000. Ellers så er det ikke alle som tenker over at det å bake feks rundstykker er både billigere og sunnere enn å kjøpe brød, så jeg har bakt masse rundstykker ut av 2 pakker spelt og sammalt hvetemel, slik at vi kan fylle fryseren med litt ekstra, og slippe å kjøpe så mye brød. Tortillachips finnes i mange ulike varianter, og Tortillachips med salt koster bare 6 kroner, så den har man råd til å bruke som tilbehør til feks Tacosuppe OG til kveldskos med litt tacosaus. Kjøper du en “Dinner Kit” fra Rema 1000 og tortilla chips, blir dette totalt 13 kroner! Skal man spare, må man være åpen for å prøvebytte merker og produkter. Feks så er vi vant til å kjøpe italiensk pizzasaus fra peppes, men når det originale koster 12 kr mindre, prøver vi oss heller på den!


Middager for uke 2 står øverst, og planleggingen for uke 3 har begynt under…


Denne malen kan du få tilsendt ved å sende meg en mail på [email protected]

Se forrige budsjettinnlegg HER.

Lykke til med planleggingen

Klem Rachel

9 kommentarer
    1. Anbefaller å kjøpe aluminiumsformer med lokk på Biltema. De er supre til å fryse ned porsjoner med fiskegrateng og lasagne. Lørdag lagde jeg storporsjon med lasagne og fikk 3 ekstra middager i fryseren. De samme fikk jeg søndag da vi hadde fiskegrateng 🙂

    2. ….kan også anbefalle hamburgerbrød fra Trines matblogg. Etter at vi først prøvde de, og så brukte kjøpte brød en gang, oppdaget vi plutselig at de kjøpte ikke smaker noe, og minner mer om papp enn mat.. Så nå baker vi dobbel porsjon innimellom, og har alltid hjemmelagde brød i fryseren 🙂

    3. Hei.. vi handler matvarer foa tre uker. Sia vi har lite fryse plass da så kjøpe vi brød og melk hver uke. For melk går d my av her. Å salt kjøper vi etter hvert

    4. Hermetikk er særlig billig på Rema. Jeg kjøper tomatpuré, mais og hakkede tomater til under 5 kr. Det er perfekt til bruk i ferdigsupper og ferdigsauser 🙂 Evnt som tilsetning om man har wok!

    5. synes dette ser litt mangelfullt ut jeg da…vi som er godt voksne liker ikke taco og nacos og sånne ting…det vi spiser til middag er gode gamle tradisjonelle middagsretter som kjøttkaker fiskepudding eller fiskeboller, koteletter og kolje, betasuppe og pølsemiddager står også høyt på ønskelisten. med gode gryter fra toro med spagetti blir det også kosemat på lørdagene, men poteter og ris er noe vi MÅ ha hver dag. på søndagene blir det som i “gamle” dager både hønsefrikase og skinkestek og fiskegrateng eller lapskaus mens vi ser på skirenn. skjønner ikke at dere kan holde ut jeg med sånne “tynne” matbudsjett. Jeg er mor til sju og bestemor til elleve og har aldri fått klage på maten ,har aldri vært dårlig i maven heller før jeg begynte å spise all den sterke maten som er så populær nå for tiden. derfor prøver jeg å lære ungene mine godt matvett. hold dere unna for sterk mat og mye salt.

    6. torill kopperud: krg skjønner ikke hvor du får det ifra når du sier vi ikke spiser vanlig tradisjonell mat.. Hjemmelaget fiskegrateng, fiskekaker, laks, hjemmelaget potetmos, kyllinggryter,hjemmelagede kjøttkaker og karbonader, osv. Poenget er å få folk til å planlegge, bruke rester og ikke minst det man har i skapet. Har ingenting med tradisjonelt og ikke. Har man en stor familie sier det seg selv at man må opp i sum, men ikke betydelig mye. Jeg forteller ingen hva da skal eller bør spise, det føler jeg folk klarer å finne ut av selv! Sterk eller ikke sterk mat, det er jo hva man har vokst opp med og er vant til. Enig i at maten ikke skal inneholde for mye salt. . . 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg