Mammsen Tipser: fjong og fin!

Det er ingen hemmelighet at jeg er en mamma som liker å dolle opp snuppa mi. Jeg er superglad i hårpynt, kjoler, skjørt, blonder og rysjer, og er rask med å finne frem “pynteklær” når anledningen byr seg. Lilja er i en fase der hun helst vil velge alt selv, men ofte må jeg inn å korrigere fargekombinasjonene..Selv om det er sjeldent at ønsket farge på både hårstrikk og spenner stemmer overens med antrekket, så blir vi stort sett enige. Spennene holder seg i håret helt frem til vi sitter i bilen. Da rives de ut, og kastes i gulvet… (av og til “frykter” jeg at jeg har fått ei jente som ikke liker å pynte seg).

Barnehageantrekk: Genser //Claire//, Vest //Lindex//, Leggings//Popdelux//, Shorts //Wheat – finnes også i peach//, Sko //Toms//

Antrekkene varierer fra dag til dag,og på lik linje med hårspennene, taes dette av så snart de skal ut i barnehagen. Barnehagepersonalet er like spente hver dag på hva Lilja kommer til å ha på seg, og er nok enige i at hun har mye klær til å bare være 2 år. Kombinasjonen av duse og litt barnslige farger, med innslag av noe crazy eller fargerikt er det som er på topp for tiden. Jeg som aldri trodde ejg skulle bli glad i farger på barna, har måttet krype til korset, og innse at det faktisk hører med med litt farger i klesskapet. (dårlig eksempel på farger på bildet da men!!) . .

Dagens Tips:

Min samarbeidpartner, Lille Martine (trondheims desidert mest delikate butikk..!) har en konkurranse gående på bloggen sin, hvor man kan vinne hårspenner for 500kr fra den lille prikken over i`en! Konkurransen avsluttes fredag 10. mai kl 20.00

Alt du trenger å gjøre er å kommentere på bloggen til Lille Martine, og dele med dine venner.

Gå til bloggen og konkurranseinnlegget HER.

Hårspenner og ulike antrekk…

Har du forresten husket å kjøpe hårspenner til 17 mai? Lille Martine har så mye fint inne nå!

+ at det har kommet supermane herlige sommerfarger! Takket Være herlige Lisa som jobber hos Lille Martine, så har jeg begynt å like farger, og ikke minst GULT!!! Her er noen av våre siste spenner. ELSKER den herlige rosa/peach fargen, og ikke minst den lysegule!

I et tidligere innlegg vist jeg hvordan man kan lage en “spenneholder” for å holde styr på smånipset. Innlegget kan du lese HER.

 

//Innlegget er et tips fra meg, men om min samarbeidspartner LilleMartine//

 

 

11 kommentarer
    1. Altid nydelige klær på barna dine! En mamma med god smak. Hvordan er det å bestille fra den wheat nettbutikken, mtp toll og porto?

    2. Så fin Lilja er 🙂 Kjoler og hårspenner blir mye brukt her også. Det positive med jenter er jo at man kan dolle de opp i hverdagen uten at det går utover komforten. Litt vanskeligere med gutert der synes jeg. Der går det stortsett i kule joggebukser ( og lynet mcqueen etter treåringens ønske .. )

    3. Mari: hehe ja, jeg vet. Det er såå mye søtt til jenter! Men jeg har faktisk sett at det har kommet mye mer til gutt i det siste. Mer tøffe luer, bukseseler i forskjellige farger, slike sløyfer man kan feste på hvilket plagg som helst. Det kommer fler outfit for småguttene snart.. nå har jo Filip endelig begynt å sitte litt mer, så de blir det lettere å vise frem! 😀

    4. kristine: takk for det! 😀 Du, jeg sendte akkurat en mail til min kontaktperson i wheat, så skal jeg komme tilbake til det der med toll. Jeg regner med at det er det i og emd at de sender fra danmark.. men på en måte litt dumt i og emd at det er en “.no” side.

    5. mulighetene: Greit å ha ihvertfall en med litt størrelse på, så kan jo småtuppene bruke den i flere år! Den brukes jo tross alt bare en dag eller to i året! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg