Wednesday L O V E

Som dere kanskje ser ut ifra headeren min (ihvertfall 1 av 4 bilder), så er jeg nominert til “Årets beste Mammablogger”. Og det er jo veldig koselig! I år har de gjor det slik at alle som synes at min blogg er verdt å stemme på, må sende en SMS med kodeord mblogg28 til 2012. Her koster det 3 kr per melding. Og jeg setter selvfølgelig VELDIG stor pris på om dere lesere stemmer på meg 🙂 sjekk de andre nominerte HER

SMS: mblogg28 til 2012

Er det en dag i uka jeg virkelig gleder meg til, så er det onsdager. Det er den eneste dagen i uken jeg ikke må hente eller levere i barnehagen, og den eneste dagen i uken jeg sier nei til å dra på jobb. Jeg lager ikke planer som jeg egentlig ikke har lyst til, og prøver å planlegge så lite som mulig.. Jeg unner meg selv å kose med Fiola i sengen helt alene, og jeg ser alltid frem til en dag med en time ekstra på øret.  En slik dag i uken unner jeg meg selv i permisjonstiden!

Selv om Fiola er med meg over alt, er disse dagene noe helt ekstra.


I dag har vi strekt oss i dobbeltsenga helt til klokka ble 09. Deretter ble det frokost i rolige omgivelser, og litt småsysling på kjøkkenet. Deretter hadde jeg booket time på 3T, så da ble sannelig dagens trening unnagjort i en fei. Jeg er på dag 35 av 100, så her går det unna..! Etterpå lagde vi mat, og vips så var det sovetid for Fiola igjen, så da benyttet jeg anledningen til å oppdatere bloggens header og lese mail.

En ganske så avslappende og deilig dag, hvor energilagre og motivasjon blir fylt opp. Fiola hjelper til med lunsjen..

..og mange spør hvorfor jeg jobber når jeg har permisjon. Joda, sake er så enkel som det at jeg liker å ha kontroll. I og med at det er vi som driver, og jeg som har ansvar for alt det økonomiske, synes jeg det er ok å være tilstede, slik at al går riktig for seg. Vi har opplevd negative ting mens ejg har vært i permijon, å jeg føler at det er greit å være tilstede. Jeg er ingen kontordame, så som regel blir tiden min spist opp av meg selv fordi jeg heller vil være ute i butiken for å ordne der. Selv om jeg har permisjon, har jeg fortsatt ansvar for å hjelpe til med bestillinger av varer til kampanjer, samt sørge for at ansatte får lønn og oppfølging. I tillegg så har jeg tatt på meg å hjelpe til hos pappan min i noen uker. Her har jeg jobbet (frivillig) tildigere, da jeg hadde permisjon med Lilja, så her har jeg i grunn blitt kontordame, med styrng av alle kanaler som går inn og ut av bedriften. Dette gjør jeg selvfølgelig fordi jeg har lyst, og ikke fordi jeg må. Planen min er å fylle “karma lagrene” som godt som overhode mulig… og tenker at “what goes around comes around”. . Og inn i mellom, spesielt på onsdager, prøver jeg å ha helt permisjon!Det skal sies at jeg er veldig glad i å jobbe, og kjeder meg hakk ihjel dersom jeg har flere dager jeg ikke skal gjøre noe (..det skjer veeeldig sjeldent!). .

Så nå er det straks pannekaker på gang. Barna får velge fritt på onsdager, fordi da har jeg tid til å lage det meste. Og ofte blir det pannekakeonsdag!


Fiola Sofie 4, 5 mnd

Stem gjerne på meg – Sjekk ut de andre nominerte HER –


 

 

4 kommentarer
    1. Prøver igjen siden du ikke svarte å forrige innlegg.. Synes gråfargen på veggen over sofaen var så fin! Hva heter fargen?

    2. Hannah: glemte det helt 🙂 jeg har tre ulike grådarget. Den lyseste er s500n , så s1000n og i den minste stua hat vi s2000n 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg