Sommertid!

Etter en lang dag innenfor jobbens fire vegger, har jeg rukket å trekke noen åndedrag og myst i sola, før den sakte forsvant bak horisonten, og natten er på tur.. . Dagen har vært lang, men ble i grunn ikke så ille til slutt, da det var ei smørblid snuppe som ventet på meg da jeg kom hjem. Det første hun sa var “oii mamma, magen din e blitt stor!!” – så kjappet hun seg å si “men det har min også da. Den har faktisk hamburger i sæ”. Hun lo, og ga meg en stor klem, og fortsatte utspørringsrunden.  For de av dere som har treåringer eller som har hatt det, så er det tiden for spørsmål, så skravla sto ikke stille på ungen. Hun snakket seg gjennom avkledning, dusjing og påkledning. Ja, jeg rakk faktisk å lage meg mat samtidig som hun pratet og fortalte ivrig om dagen sin. . Og spesielt stas er det med denne magen for tiden. Hun er veldig opptatt av babyen i magen, og spørr MYE. Hun begynner å ha det meste klart om denne babyen, men selvfølgelig er det noen ting hun ikke får helt til å stemme. Som feks i dag var det store spørsmålet HVEM skulle ligge i magen til mamma neste gang..?! Alts, når babyen som var i magen nå hadde kommet ut, og begynt og fått pupp, og ligget i fanget til Lilja uten å gråte, HVEM skulle i magen da? Hun så veldig frustrert ut da jeg prøvde å fortelle at det ikke skulle være flere babyer i magen, og prøvde seg gang på gang at det kanskje skulle komme enda en Liljababy.. 

..sorry søta! 

. . . uansett. Selv om Lilja hadde hamburger i magen i dag, så ble det dårlig med grilling på mammsen siden ejg jobber sent på tirsdager, MEN i går så koste vi oss godt. Med grillspyd og kroneis ble det en knalls tart på uka, som endte i migrene og sengetid for meg og ungene før klokken åtte. Robin som hadde stukket av på sykkeltur, ble overrasket over at jeg som er så rastløs til vanlig, klarte å sove meg gjennom en hel kveld OG natt, og sannelig så var det ganske så deilig…!

Det ble leking på platten og bestikkelser med is for at vi skulle få ta turen opp i huset for å se! !

Pesien begynner å komme på plass, så det blir spennende å se de kommende dagene!

Nettbutikken har 20 % rabatt 21 – 25 mai 😀 😀

 

5 kommentarer
    1. God morgen skjønne, spreke, sportye du! Er innom for å ønske deg en god morgen, og håper du får en fantastisk lille lørdag 🙂 Å lese bloggen din er høydepunktet på dagen, derfor er det alltid moro når det er et nytt innlegg så tidlig på morgenen 🙂
      Stooor klem fra fast leser – vektlofterjenta.com ❤

    2. Hahaha, plutselig er nr 4 i magen din 😉 Jeg går bare og gleder meg til neste statusoppdatering på graviditeten og magebilde 🙂 Oooooog så ønsker jeg meg et innlegg hvor du viser hvilket utstyr du tenker til å kjøpe til knøttet i magen 🙂 Du skrev jo at alt var solgt etter Filip, så regner med du kanskje har gjort deg opp noen tanker rundt vogn, seng osv. Jeg venter selv nr 1 ca 1 mnd etter deg, så spennende å se hva andre planlegger 🙂

    3. Guro: ligger i solen og grubler på det innlegget, så det kommer etterhvert 🙂 tok meg den friheten å sitte ute i solen i noen minutter før barna stormer inn dørene ????

    4. Ja, jeg så du satt ute og koste deg på instagram 🙂 Herlig vær dere har i Trondheim for tiden! Her litt lenger nord har vi deilig temperatur, me nalt for mange skyer som skygger for sola. Gleder meg veldig til innlegget! Jeg har så lyst på Stokke Sleepi-senga som kan vokse med knøtten, og så ser det ut som at det blir en Bugaboo på meg. Var lenge bestemt på Emaljunga ala den du hadde, men velger å gå for en litt lettere vogn pga ryggproblemer. Så har jeg ei brukt Simo som kan brukes når været er alt for dårlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg