Cool Kids..!

Det er ikke mange ukene siden begge barna skydde kamera, og stormet unna da jeg tok det frem. Nå derimot begynner lysten å komme tilbake, og ekstra morro er det når de får gjøre seg til som de vil. Filip ble så stolt da han hadde fått på seg klærne og fikk se seg selv i speilet. Han pekte på håret sitt da papsen hadde ordnet seg, fordi han skulle jo være lik! ! Med hendenei bukselomma og flere ganger innom rommet hvor vi har helspeil for å se på seg selv, var han strålende fornøyd når vi skrøt over hvor tøff han var. . 

Filips Antrekk: bukse fra lillemartine, skjorte og genser fra Kappahl

Det er en herlig tid vi går i møte. Barna begynner å gå veldig godt overens med hverandre, og alderen er ikke et like stort hinder som tidligere. Filip har fortsatt lite språk, men gjør seg forstått, og kan selvfølgelig si “basis ord”. Lilja er veldig flink til å forklare, og sier ofte “lilel venn, lillebror æ ska vis dæ. Se på storesøster Lilja!”. Hun er så stolt over å være storesøster, og ikke minst det at hun merker at han trenger henne. Han ser opp til henne og det hun kan,og synes det er stas når han får være sammen med henne. Selvfølgelig er det mye krangling også, men tiden der det BARE var krangling begynner å bli et vagt kaittel. De kan leke samme med både dukker og biler, men til syvende og sist så har de ulike interesser. Lilja liker å pusle, tegne, male og hjelpe til med det vi voksne gjør, mens Filip kan leke seg med dukker, hester, biler, diverse som han finner rundt om i huset, og ofrer kreative leker få tanker. Begge liker å både se å at vi lager mat, og å være med på matlagingen. “Benkebarn”, som de ofte blir kalt. De har vrt vant til å sitte på benken mens mammsen ordner i stand.. slik har jeg fått tid til å gjøre det jeg har villet på kjøkkenet gjennom tiden.. !

Frøken Lilja var superstolt over nye klær fra Hust & Claire, og hadde de på seg i tre dager i strekk. Det først hun sa da hun kom i barnehagen var at hun hadde fått nye klær… og det siste hun sa før hun la seg i dag var at vi måtte huske å vaske nyklærne fordi de var skitne og hun skulle ha de på i morgen også! ! Litt gøy for en klesgal mamma å endelig få gjennomslag for kjøpene, og at de faktisk blir favoritter. . ! (disse plaggene skjønner jeg ble favoritter fordi de var supermyke og lette – anbefales! – ) hun har på seg denne buksa, denne genseren og denne jakka 🙂 Alt fra hustandclaire.no

. . . jeg begynner å tenke mer og mer på denne luringen som skal komme inn i flokken vår, og er så spent på hvem av oss han eller hun vil ligne på. Når vil babyen bli født og ikke minst hvor stor vil den være. Størrelsen på Lilja og Filip har skilt 300 gram, noe som ikke er merkbart, men man vet jo aldri. Det skal sies at jeg ikke er redd for fødselen, men jeg liker å forberede meg slik at jeg skremmer me selv litt og er forberedt på alt. Det første jeg tenker på er at jeg HÅPER at vi rekker å få inn senger i nyhuset før babyen kommer, slik at ungene kan få inn en rutine på nye rom og i nye senger før de skal bli storesøsken og enda mindre tid! ! Gruer meg litt til det siste der. Det å dele meg på tre barn som trenger mamman sin, blir nok en utfordring for meg som allerede føler meg litt knapp til tider. Jeg har barn som liker å kose, og som liker nærkontakt og fangkos, og som trenger mammakosen sin daglig. Akk.. en rutine må nok inn, og kanskje det viktigste av alt er å stresse ned og ta det som det kommer..! – enkelt å si..!

L O V E

5 kommentarer
    1. Æ har liksom aldri sjedd sånn skikkelig kæm av dåkker dæm ligne mest på, men NO så æ d 😉 Filip e jo en kopi av dæ og lilja av pappan sin, no no bli d spennende å sje kæm nr.3 bli lik 🙂

    2. Hei. Gratulerer med 3.mann på vei. Jeg har selv 3 barn, (er like gammel som deg) disse er fordelt på 4.5 år. Så dine blir jo mye tettere. “Puh”, tenker jeg når jeg leser bloggen din for tiden!=) Du har litt av en tid i vente. Jeg har alltid ønsket meg 3 barn og er svært glad for at jeg har det, men det er rimelig heftig!! Jeg tenkte at når jeg først hadde 2 så er del vel det samme om man har 3…, eller 4..?! Nå var jeg riktignok utrolig “heldig” med hun siste, hun er en veldig enkel unge om man kan si det slik, det er forsåvidt alle 3 men jeg synes overgangen fra 2-3 var myyye større enn 1-2. Jeg syntes ikke det i begynnelsen for det går jo greit mens de er babyer men jeg merker det bare mer og mer. Minste blir 2 år til sommeren.
      Masse lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg