svangerskapsuke 23 – magebilde –

Det er helgas siste dag, og barna stupte til sengs lenge før klokken ble 19. Lilja har vært med pappsen, Emil og Niklas i pirbadet, og var ganske så utslitt etter det. Jeg og Filip har kost oss med babyNora og mamma Tine imens, og disket opp med taco til badegjengen. Det ble endelig litt alene til for meg og Filip, noe jeg tror han satte stor pris på. Dagen gikk fort, og vips så var jeg tilbake i sofaen med min kjære pc på fanget. Det er trapper i fokus for tiden. Et ekstremt viktig og vanskelig valg å ta, og som burde vært bestemt for lenge lenge siden. Jeg kommer med et eget innlegg angående huset, så får dere se hvor alng vi er kommet. Ting skjer, og det er ikke lnge før leveringsukene til både gulv, kjøkken og annen innredning står for tur. . !

I mellomtiden vokser magen seg god, og en aktiv baby vokser seg større. Det er deilig å kjenne at det er noe der, og at babyen “svarer” når vi koser med magen. Lilja er spesielt blitt opptatt av dette emd bayen, og spørr titt og ofte hvordan den har det. Hun lurer på hvordan den koms eg dit, og hvodan den har tenkt å komme ut. For noen dager siden spurte hun eg hvordan babyen fikk mat, og da svarte jeg at babyen spiste det samme som meg.. og da vi var på babybesøk i dag, og babyen siste pupp, sa hu “mamma, hu nora spise samme som babyen din, men din baby får tacopupp i dag!” 😛 Hrhrh.. vi hadde jo spist taco til middag, så det var jo i grunn ganske riktig.. Hu er også veldig opptatt av at lillebror Filip må være forsiktig. Han skjønner ikke så mye av at det er noe som lever der inne, og synes det er supergøy å hoppe og leke på magen min. Da er det greit å ha ei streng frøken å sidelinja som passer på at ting går riktig for seg. “Mamma, fikk babyen vondt? Ska æ kos litt på den?” – herlig – <3

PS: husk å melde deg på ukens giveaway HER

6 kommentarer
    1. Så koselig! Størstejenta var 2,5 år da jeg gikk gravid med lillesøster og hadde mange spørsmål. Vi kjøpte ei bok som het “inni magen til mamma bor en baby” som vi hadde masse gleder av! Hender seg vi finner den fram fortsatt, så det kan være til hjelp. Mange flotte bøker rundt tema 🙂 Lykke til videre

    2. Stine: det var et godt tips ja!! takk for det 🙂 skal se om jeg finner den boka. hun synes jo det er kjempestas med bøker, så en bok om magen må være helt topp! 🙂

    3. så koslig , fin mage du har mamma rachel er gravid selv og må nok si åre er rene føde år kjenner 15stk som skal fød i år med deg altså, en får hver måned:) har selv terim 10november:)

    4. Såå hyggelig at du er gravid igjen 🙂 Har selv termin et par uker etter deg, så det blir supergøy å følge deg! I og med at dette er nummer tre for deg, skjønner jeg at det kanskje ikke er like heftig med alt av utstyr, men jeg håper likevel at du oppdaterer oss lesere om vognkjøp osv. til den lille! Ålreit å kunne få med seg noen råd på veien av ei såpass erfaren dame som deg 😉
      STÅ PÅ, du virker knalltøff!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg