Adventskalender Luke nr 14

Det er endelig helg, og planene er mange. Fredag den 13 ble en lang jobbdag. Med et lite avbrekk på en times tid for å se barna i luciatog, hadde vi nok energi til å holde ut til langt på kveld på butikken. Foreldrene mine tok ungene, så etter at Lilja hadde sprunget ifra seg på butikken, ble de hentet. Julerushet er allerede i gang, og vi merker godt pågangen nå mot jul. Det er den mest hektiske og morsomste tida å jobbe i hele året, og jeg gleder meg til neste uke! Omsetningsrekorder skal nåes og knuses! ! I 2012 nådde vi omsetningsmålet vårt på 40 mill kl 16 på nyttårsaften. Snakk om marginer. I år er målet satt til 45 mill, og vi krysser fingrer og tær på at dette ønsket skal gå i oppfyllelse. Ja, jeg har kanskje glemt å si at vi er kåret til Gasellebedrift i 2012? Det er vi ihvertfalll veeeldig stolte over! 🙂

Men nok jobb! Dagen i dag skal nytes sammen med barna. Planene er mange, og et av punktene som står på planen er JULEKORT!

Og selv om det er kosedag, så må vi jo ha adventsluke! Og siden Lørdager er ksoedager, så blir det en koseluke. Ingen premie, ingen konkurranse, men et tips til årets julebakst. Jeg er lei av de tradisjonelle julekakene man alltid har, og bestemte meg i fjor for å prøve noe nytt. Konfekten jeg har laget under ble en slager hos alle, og ble brukt som julegaver til mange. Mormor fikk blant annet et sølvfat dekorert med diverse konfekter jeg hadde laget, og barnehagepersonalet fikk en god blaning av konfekt og kjeks i posene sine. Så med dette blir dette dagens adventsluke og mitt aller beste tips denne lørdagen! 🙂 

MAGISK godt, og superenkelt!

Sjokoladekonfekt med Oreo & Peanutter – OPPSKRIFT:

♥ 4 plater mørk kokesjokolade (jeg brukte tre mørke + en lys)

♥ 100 gr meierismør

♥ 150 gr saltede peanutter

♥ 1 ts salt

♥ 4 ts demera sukker (kjøpes i vanlig matbutikk.Se HER for pakning -den til høyre)

♥ 10 stk knuste oreokjeks



Resultatet er PERFEKT til å gi bort i julegave til noen som har alt, eller noen som trenger en liten oppmerksomhet.

Cellofanposene er kjøpt hos Søstrene grene til 11 kr, og “den røde koppen” er en muffinsform fra partydesign.no til kr 59 kr for 20 stk .
Her kan man være kreativ!! Bland ulike konfektbiter, legg sjokoladen i en form i en pose som vist under:


…eller bare en godbit i matpakken nå mot jul?? Eller som en gobit til kaffen?

Søte papirposer får man hos partydesign.no fra 2 – 4 kr stk.

PS: For å få litt mer farge, kan dere bytte ut noe av peanuttene med pistasjnøtter 🙂

 

…og til de av dere som prøver å lage denne, si ifra hva dere synes da 🙂

God Lørdag! 🙂

8 kommentarer
    1. Mmm.. Dette så godt ut. Skal definitiv prøve den, men tror det blir 2 lyse og 2 mørke sjokolader, da jeg ikke er så glad i mørk, tusen takk for supert tips, håper lørdagen din blir roligere enn gårsdagen var:)

    2. Ååå håper jeg får tid til å prøve!! Har du laget med annen kjeks noen gang? Mannen er ikke så begeistra for oreo, men de smaker kanskje ikke så mye som det?

    3. Dette er en fantastisk god konfekt, har laget to porsjoner av denne allerede, blir nok i allefall en porsjon til. Perfekt balanse mellom søtt og salt:) Kjempefint og gi bort til barnehagen, besteforeldre, familie og jobb 🙂
      Har fått veldig mye skryt av disse 🙂
      En bit og du er hekta 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg