Flinke gutten!

Min lille sjarmis har begynt å utforske verden på de fleste måter, og siste avkrysning i boka, er “å stå selv”.

Etter nye sko i barnehagen, ble ikke balansen noe problem, og Filip er så stolt over å kunne stå selv.

I en alder av 1 år og 1/2 mnd klarer Filip Valentin å stå selv. Jippii 🙂

I forhold til Lilja er han ikke mange ukene bak henne, da hun lærte seg å gå selv 1 uke etter at hun ble 1 år.

Se SÅÅÅ stolt han er!

Filip har nå gått i barnehagen i 3 uker, og det ser ut til at han trives like godt som storesøster. Hun er for så vidt et eget kapittel nå om dagen.. Minstemann har begynt å kreve mer oppmerksomhet, og skjønner at han ikke ser mammsen og papsen så ofte som før. Han har aldri vært spesielt klengete, men når han ser oss komme i barnehagen, så strekker han opp armene og gliser stort. MAMMA, sier han, og skal selvfølgelig opp i fanget. Det er så herlig å se at de små har det bra, selv om de konkurrerer stort om oppmerksmheten vår når de blir hentet.

Sjarmtroll med stil! Han har ei søster med et enormt klesskap, og det er jo ikke slika t han må vre noe dårligere? NOE blir det jo på denne karen også!

Her har han på seg genser fra Pomp de lux, Dongribukse med seler og sko fra H&M, tørkle fra name it.


Lilja synes det er superstas at Filip blir mer som en lekekammerat. Foreløbig er det hun som er sjefen, men jeg tror at denne rolle vil endre seg raskt når Filip kommer seg på beina.. .Lilja ELSKER å kose, og gir gjerne Filip en kos eller nuss når sjansen byr seg. Får hun ikke en nuss tilbake, blir hun småsur, og tar den! ! hihi.. Her ser dere at det er ikke to store søtiser jeg har, men sånn akkurat passe <3

Dere som har barn som går, når begynte de å gå? Og når begynte du å gå som liten?

14 kommentarer
    1. Hei Rachel 🙂 Holder på å lete meg ihjel her, så må bare spørre deg om du har husket å legge ut bildet ang. konkurransen på Supersaver? 😛 Herlige bilder av ungene dine, slas når de kan stå selv ol. 🙂 Mvh Tone

    2. Kan jeg spørre hvem str du har i vesten og skoene til han 🙂 ?
      Så fine barn du har ! Nydelige begge to 🙂

    3. Tone: hei 🙂 jaa det ligger ute:) se i innlegget som heter reisetips med barn 🙂 kategori mammsen tipser 🙂 eller søk i søkefeltet på supersaver 🙂

    4. Storesøster her i hus begynte å gå da hun var 13 mnd og minstemann begynte da han var 16 mnd..Jeg begynte å gå da jeg var 11 mnd 🙂
      Nydelige barn du har..får så mye inspirasjon fra bloggen din..både til klær til barna og andre ting:-)

    5. Såå flink gutt 😀
      Min lille begynte for to uker siden, og han fylte ett år den 22. August 🙂 Madelen begynte da hun var 15 mnd, så hun var litt seinere med å slippe seg (men gikk rundt bordet og sånt fra hun var 7 mnd).

    6. christina: takk for det 🙂 Filip har vesten i str 80. Jeg trodde den kom til å blis tor, men den var i grunn akkurat helt perfekt! Den varer nok ut denne sesongen, så blir det ny til neste år 😛 Skoene er i str 20-21 🙂 Bittelitt store enda, så med vanlige sokker så krabber han de av seg, men med ullsokker så går det bra! 😉

    7. Åh – de er så nydelige, de barna dine! Og de ser så lykkelige ut!
      Sofie var tidlig ute med å gå, og var ikke passert ti mnd med mer enn noen dager da hun la i vei. 1 skritt første dagen, og etter noen få dager gikk hun så langt hun bare ville!

    8. Min sønn lærte å gå mellom 10 og 11 mnd. Da han var 10 mnd, kunne han gå kortere avstander mellom ulike gjenstander, men satt seg ned og krøp om det var laange avstander som skulle tilbakelegges (f.eks fra stua og inn på rommet hans) . Da han var 11 mnd gikk han helt ordentlig og hele veien. Faren hans lærte å gå når han var 10 mnd, og jeg selv lærte det når jeg var 13 mnd. Så han er vel mitt imellom oss:-)

    9. ..Jeg digger forresten antrekket på Filip Valentin, løp rett til byen å kjøpte boblevest til min gutt (like gammel som din)! H&M har vi ikke her i byen, men skal sannelig kjøpe slike sko også! så får han heller få noen mer praktiske sko som han kan bruke når han skal leke 😉

    10. Nydelige små 😀
      Har to små en på alder med din Lilja. Og begge de starta å gå da de var 11 mnd. Så der var de veldig like. Selv om de starta å krabbe med flere mnd mellomrom (7 mnd og 10 mnd) Selv var jeg 12 mnd i følge barnealbumet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg