T H A T feeling…

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra årets første Pomp De Lux party, og svidd av ikke mindre enn 3000 kr! – thank you for “faktura”!

I det jeg kommer inn døra, venter en søppelpose, bombadert stue og kveldsmaten halvveis inn i oppvaskmaskina. Takk for den?!

…uansett, i det jeg har kommet laaaangt inn i min egen verden over hvor oppgitt og irritert jeg egentlig ble, er dette egentlig glemt, og jeg har gått over på “Den følelsen” momenter.

Jeg har jo sett mange skrive om “den følelsen” når ditt og datt skjer,

så ja, jeg tenkte å skrive min egen lille “T H A T feeling” liste.


Guttebassen min i lue fra Memini, Genser fra Zara Mini, Bukse fra Wheat og Tøfler i gave fra Tante Ronja (instagram Ronjahauan) og Onkel Håkon
..
Fordi, den følelsen jeg får når Lilja roper etter mamman sin kl 05.00, er blandet! Den følelsen jeg får når jeg ser at Lilja har puttet q-tips i nesa, er komisk, og den følelsen jeg får når hun har tredd ei truse over hodet, har solbriller på og rellativt splitter naken, er enda mer komisk.Den følelsen jeg får når Filip har rullet seg inn under stuabordet og titter opp småfrustrert med “hvor er jeg?” blikk, er til å trekke på smilebåndet av. Og den følelsen jeg kjenner langt inn i hjerterota av å se mine herlige barn sove søtt, er til å få tårer i øyekroken av. Den følelsen jeg får etter å ha vært ute med “girlsa” er til å bli “småfjortis” av, og den følelsen av å ha vært på “date” er til å bli enda mer fnisete av. Den følelsen jeg får av ligge i en god armkrok, eller tvinne bein med mannen i mitt liv, er til å bli trygg av. Og den følelsen jeg får når jeg vet at han blir glad, er til å føle seg godt av. Den følelsen jeg får når postkassa inneholder noe spennende er til å glise av, og den følelsen av å ha mer penger enn man hadde trodd eller vinne noe man ikke hadde forventet, er en lykkeboost i hverdagen. Den følelsen jeg får når Lilja snakker i setninger eller kler på seg selv, er til å bli stolt av, og den følelsen av å se henne mestre det, er til å bli rørt av. Den følelsen av at barna plutselig har blitt store, er til å ønske langt vekk, og den følelsen av å pakke bort “små” klær, er igrunn litt småtrist.

Den følelsen av å våkne til to knallblå øyne og et smil om munnen, eller den følelsen av å få en lang god kos etterfulgt av et smellkyss og “natta mamma”, er den beste som finnes.

Derimot den følelsen jeg får når hundene har tisset på den nye ulldrakten til Filip, eller tråkket i bæsj som de har dratt inn over hele stua, er til å se rødt av. Den følelsen av å måtte skrape blåis av bila kl 06 om morningen, eller den følelsen av å måtte inn å skifte klær på hele bøttebaletten fordi man har sklidd på isen og rett i søla, er til å ta og føle på..! Den følelsen av å ha to skrikende unger hylende i kor, samtidig med to ulende hunder som samler flokken, er til å bli småsprø av, og den følelsen av å alltid lukte leverpostei eller MME er til å bli kvalm av. Den følelsen av å måtte brette klær midt på natta fordi tiden ikke strekker til, er til å rive seg i håret av, og den følelsen av å konstant føle seg på etterskudd, er noe jeg ikke liker. Den følelsen av avvist på kortet eller å finne ei bot klistret fast på bilen, er til å miste motet av, og den følelsen av å ha glemt noe på butikken, når man er midt i middagen og alene med barna, er til å bli oppgitt av.

…and the list goes on and on and on..! You got a feeling about everything!

 

…Hvilken er din beste “DEN FØLELSEN” ??


3 kommentarer
    1. Herlig innlegg, kjenner meg igjen i masse av det du skriver!! 🙂 Bortsett fra at postkassa ikke bringer noe spennende, og jeg vinner aldri 😀 ler
      Hadde aldri trodd at jeg skulle skrive #den følelsen… meeeen….
      Here we go:
      Den følelsen når Marcus går å legger seg uten bleie for første gang!!! Da er han ikke babyen til mamma lengre liksom!! Den følelsen er blandet, føler meg stolt over at han har vært så flink å slutte med bleie, men da er han jo liksom blitt stor gutt da !!! Og han er jo bare 2 år enda!!! Neeeei!!!! Jeg kaller han jo for babyen min enda !! 🙂 Den følelsen gitt!!

    2. Wenche Smith: hihi jaaa. dem blir så alt for fort stor!! Men dem e jo liksom “babyan” vårres læll da 😉 Og Lillian får du bare nekt å gå 😛 hehehehe 😛 Det blir jo din tur en gang vettu 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg