Alenemor for en stund

Jeg, Filip og Lilja sitter godt plantt i sofaen med litt tvgodt. Vi har tent i peisen, og lekt oss masse. Robin har dratt på “guttetur” med noen Rema kollegaer til Ukraina for å se Rosenborg, så for noen dager så blir jeg alenemor. I dag har jeg og minstemann vært på barseltreff hos Victoria & Sebastian, sammen emd mange flotte store og små.

Lilja drikker en halv kopp med biola hver morgen, sammen med to brødskiver med leverpostei, og topper det hele med en boks druer.


Meg & Filip                              Sonja, Filip & Celina                        Meg & Celina

Det er straks leggetid for BEGGE barna, og da blir det sannelig litt Dexter for min del!

Når legger dere barna? Når begynte dere med rutiner til de små?

13 kommentarer
    1. Jeg legger datteren min på 10mnd kl 18, mens storebror på 3 får se barnetv. Han får da spise kvelds enten rett før eller til barnetv, så er det tannpuss og leggetid rett etter. Dette fungerer bra, men er ikke ALLTID det går som planlagt. Jeg vurderer å gjøre kveldsstell ferdig før barnetv så det ikke blir like mye “trassing”. Da er tanken at han ikke får se barnetv før han gjør seg ferdig med kveldsstell, eneste jeg er redd for er om det er litt tidlig? :/ (Pleier som regel å lese og synge til han også på sengen så lenge det er rom for det!)

    2. MissTingeling: det varierer her også. Filip har jo ikke hadd så lang tid på seg til å danne rutiner, men hos lilja kommer det litt an på om hun har sovet i bhg eller ikke. Noen ganger må hun sove en halvtime etter vi kommer hjem, noen ganger legges hun 18, mens andre ganger drøyer vi til 21.. men kjernetiden er liksom rundt 19.. kvelds og alt før stell, så er det smukk og rett i seng 😀

    3. eg legge Adrian klokko 7 å då sove han ca te klokko 7 om måronen. da begynte eg med når han va 5-6 mnd og når han va 7 mnd og ikkje amma meir sov han heile natta og.

    4. begynte med rutiner rundt 5-6mnd alderen og den faste leggetida nå er mellom kl 19 og 20. av og til sovner han ikke før 2130-22. :O

    5. fikk inn rutina ganske tili på begge mine gutta, før dæm va 3mnd, va vel heller litt over 2mnd bare, va itj så vanskelig egentlig, dæm lære fort 🙂
      Begge to legg sæ 19.30, perkfekt tid, for da får æ sje cæsar i fred og ro ;p
      men om hælgen så får størstemann på 22mnd vær opp t hall9 om han ikke e så gira på sænga, mens mistemann på 7mnd, må ha den søvn sjer æ, ivertfall no når 2 tenner e på vei opp 🙂
      KOFFER e itj menneska født me tenner ?!?!?! I wish 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg