Redebygging på høyt nivå…

Det begynner å nærme seg med stormskritt. Jeg rekker ikke reagere at det har blitt helg, før det er tirsdag og en ny svangerskapsuke har gått.

Per i dag er jeg 36 + 3, og innen 3 uker er det mest sannsynlig at lillebror har kommet til verden.

Jeg fikk det plutselig travelt!!

Her om dagen vasket jeg rundt stua mens Lilja var i barnehagen. Hu mor vaket vegger og tak, skiftet og strøk gardiner, vasket og skurte – og sannelig ble det ikke et klapp på skuldra når dagen var over. Et gjøremål mindre, og god samvittighet er balsam for sjela mi.

I dag var det på tide å rykke nedover på gjørelista, så i dag har jeg fylt fryseren med “besøkssnurrer”. Med andre ord; kanelsnurrer…!

Genialt å ha i fryseren når lillebror har kommet, og besøket begynner strømme på.

Det er jo ikke hver dag man gidder å lage noe for å servere, og da synes jeg det er flott å ha noe i fryseren.

Totalt bakte jeg over 250 kanelsnurrer, og stekte 15 brett..!- jeg kan love deg det ikke blir bollebaking med det første!!


OPPSKRIFT KANELSNURRER:

(..denne pleier jeg å tredoble. Da får man såppas mange snurrer at man kan spise litt, og fryse litt !! 🙂

* 600 gr hvetemel

* 100 gr sukker

* 1 ts kardemomme

* 1 ts salt

* 1 pk tørrgjær

(..om du tredobler, trenger du bare 2 pk gjær)

* 70 gr margaring

* 3,5 del melk/vann

(..du kan bruke halvt/halvt med melk og vann )

 

20 kommentarer

Siste innlegg