Den store BAKEDAGEN!

Planen for dagen var egentlig å ta turen til sverige, men da vi våknet, fristet det lite å kjøre i 3 timer hver vei med Lilja, bare for turen sin skyld, så vi droppet det. 

Jeg og Lilja sto opp før 08, og lot pappsen sove litt. Jeg får jo ikke sove uansett for tiden, så vi kunne like godt få MYE ut av dagen. 

Vi begynte å bake. 

Nå har det seg slik at det å lage en deig går superfort, så da pleier jeg å lage mange deiger. Det jeg glemmer da er at jeg faktisk må rulle ut alt, og ikke minst steke alt.

GUUUUD så kjedelig det er å vente på at alt skal bli ferdigstekt! Jeg lærer aldri, så i dag ble det 3 deiger med boller + knekkebrød. 

Jeg husket faktisk å ta bilde av knekkebrødene også!

…nystekte knekkebrød…! Ser det ikke godt ut??

…masse godt korn som er sunt og godt for magen 🙂 

Kanelsnurrer er ypperlig å ha i fryseren til man får besøk, eller bare får lyst på noe godt !!

 

Etter bakeseansen var jeg fortsatt rastløs (..selv om jeg egentlig stuper av trøtthet), så siden Lilja ikke ville sove, åtte jeg finne på noe..

Så vi vasket stekeovnen! Den ble sannelig som ny! 

…neste gang kan jeg faktisk se om baksten er ferdig UTEN å åpne døra! 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg