Kosekroken min + dagens bakst

Jeg har funnet min plass i huset hvor jeg virkelig koser meg. Med en kopp Mocca Chocolat og siste innspurt på første strikke prosjekt koser jeg meg her om kveldene. I dag har jeg fri, men fortsatt mange gjøremål for dagen.

Først  dag har jeg vært å handlet flis. Vi manglet hele 4 flis før de kunne gjøre seg ferdig (ja, FERDIG) med flisleggingen på badet. Herlig å se enden i dette prosjektet også.

Etter det dro jeg på polet for å kjøpe litt godsaker til “julebordet” vi skal ha i helgen. Litt forsinket, men tror det blir stemning likevell. Vi er jo endelig blitt litt flere på jobb 🙂

Videre dro jeg på svangerskapskontrolltime hos legen min. Målte blodtrykk, Symfyse Fundusmål som var der det skulle – 22 cm i uke 22+5 så jeg var “større” enn jeg trodde, men ikke større enn jeg burde. Hørte hjertelyden til lille, og fikk også litt “kjeft” av legen som mente man ikke burde ha doppler hjemme pga stråling. Jeg har også gått opp 3 kg siden før jeg ble gravid, noe jeg egentlig ikke synes er såå mye. Jeg har tross alt vært frisk som en fisk og spist akkurat hva jeg har hatt lyst på + trent når jeg har orket og hatt energi til det.

Etter legebesøket tok jeg turen til byen for å kjøpe noen gavekort, så til butikken for  handle litt. Ja, så fikk jeg så fryktelig lyst på boller og bakst at jeg kjøpte med meg 1-2-3-poser hjem for å lage.. Jeg er “kjent” for at når jeg først får lyst til å bake, så tar jeg meg vann over hodet og slenger opp deig etter deig. Så i dag ble det ikke mindre enn 3 deiger og 5 forskjellige bakster. + kjøttkaker til middag da!

Mmmmm GODT JA!!!!!

Både Robin og Håkon ble fornøyde da de kom hjem fra trening ! 🙂

 

8 kommentarer

Siste innlegg