Aktivitetstips: lag et kunstverk!

Noe av det morsomste ungene vet er når vi går i gang med å lage kunstverk. Her lar vi kreativiteten løpe løpsk, og fargene sprute dit de måtte ønske. Her snakker vi maling og glitter i store mengder, grisete hender og fargerikt hår. Noen ganger får de gjøre som de vill, mens andre ganger har jeg en liten føring på hva resultatet skal ende opp i. Jeg er glad i å ha personlige ting på veggen. Altså noe ungene har laget, bilder av barna jeg selv har tatt, eller kunst som har et personlig preg, så et maleri laget ev kreative barn kan sette god stemning på veggen.

Jeg pleier å kjøpe et stort lerret og pensler fra søstrene grene, og farger fra litt over alt. Ikea har faktisk ganske fine farger, og glitter har jeg kjøpt på Ebay. Og ønsker du ikke å lage et maleri, da kan du jo male masker? Det synes barna er supergøy! Sjekk feks disse HER! Jeg vet at de også har en type maske på butikken som heter “Normal”. Men billigste alternativ er nok ebay. 

Vi hr laget flere bilder, og byttet på hvor de henger og hvor lenge. For å redusere for mye dystre farger, legger jeg frem hvilke farger jeg ønsker at de bruker, feks om bildet et tiltenkt på stua, styrer vi mot farger som går litt mer med det som allerede er der.

Perfekt helgesyssel! 

Perfekte bursdag eller julegaver til de barna som kanskje har alt, er en hvit maske, en pensel og noen farger!

Hva med å lage en slik pakke til årets adventskalender? 

3 kommentarer
    1. Hi, I do think this is a great site. I stumbledupon it 😉 I will revisit once again since i have book-marked it.

      Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help
      others.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg