#VillaRachel – BAD –

Hei!

Det er lenge mellom dere får se noe av #villarachel, selv om vi nå har bodd her i litt over 2 år, og skulle tro at det var tilstrekkelig med tid til å “bo seg inn”. Men nei. For min del, som er ekstremt lite opptatt av, men samtidig opptatt av, interiør og den slags, så tar det veldig lang tid før jeg klarer å bestemme meg. Jeg synes det meste er fint, men ender stort sett ikke opp med noe fordi jeg blir en “vinglepetter”. Det blir ofte for mye å velge i, og for mange stiler jeg ønsker å kombinere. Mye er fint hos andre, men hos oss er det ikke alltid det blir like riktig.

Jeg er ikke spesielt opptatt av merker, men synes at det er litt stas når det først kommer noe litt annerledes i hus. Jeg er kanskje rundt snittet når det kommer til sammensetninger av farger og “ting”, men synes ikke det er supergøy å holde på med, men på den andre siden liker jeg å ha det fint rundt meg. Fint og koselig. – og den nordiske stilen som kanskje #villarachel faller inn under, er jo ikke spesielt intim og koselig, så nå har jeg startet oppdrag “koselig”.

Deler av stua har endret farge fra lys grå, til mørk blå, og prosessen med å henge opp bilder på veggene, er i gang. Per i dag, har jeg INGEN bilder på veggene i hele huset. INGEN. Det er litt sykt.. ! (ja, ok – barnerommene har til sammen 2 bilder som henger i en spiker..!) . Hyllene jeg tok ned i forbindelse med maleprosjektet står fortsatt på gulvet i påvente av å få en ny plassering, og bildene som ble tatt ned, har enda ikke fått sin plass. Jeg har så lyst til så mye, og har sett det for meg, men for liksom aldri ut fingeren til å faktisk gjøre det.

Men NÅ bare må jeg gjøre noe!

Så da startet jeg med badet. Ekkofølelsen måtte bort.


Badet tok etterhvert form, og ble litt mer koselig enn hva det var.

Info om badet:

Flisen er fra Modena og heter Marazzi Treverk Chic Noce Tinto 120 cm x 3 ulike tykkelser, Veggflisene heter Buchtal Uniqe Uni/Weiss.

Badekar: KNIEF Loom Frittstående Badekar med Hans Grohe Axor Starck X 1 greps 

Baderomsinnredning fra Foss Bad + Servantbatteri fra HG Axor

Toalett fra Illbagno Alessi Laufen


Det ryddige og rene badet hold seg slik sånn ca i noen timer, før barna skulle vaskes og pusses før sengetid. Da var kleskaoset på nytt et faktum, og tannkremflekkene hadde på nytt inntatt vasken, fingeravtrykkene fant sin plass tilbake til speilet, og skittentøyskurven var atter en gang full. Håndklær er fra HM Home, Kommode fra Ellos Home, Skuresvamp fra Hellas, Skrubb fra Andre Jardin, bodyscrub fra Rituals og diverse produkter fra Alexander Sprekenhus/Meraki. Badematte fra Gripsholm.

Vi er veldig fornøyd med baderomsinnredningen vår, og føler den er litt annerledes enn andre..!

Neste rom som står for tur er soverommet, så stay tuned!

Klem Rachel

5 kommentarer
    1. Så utrolig fint 😀 Missunnelig, her har vi bad fra 1800 – tallet med oransje blomster vegger og grønne gulv (vi leier bare) 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg