Kjære Julenissen!

Som lite barn, er julen ofte noe helt spesielt. Det er noe litt hemmelig over julen, og alt som skjer og skal skje. Barna synes det er spennende at ikke alle kalendergavene har kommet opp, og lever i god tro på at det er nissens små hjelpere som har det enormt travelt, som gjør at pakkene ofte ikke henger der før morgenen. Det å se gleden og spenningen i øynene deres når de pakker opp er ubeskrivelig. Og det som er det herligste av alt, er at de blir så uendelig glad for de tingene som er i kalenderen. Ja, fordi det skal ikke så mye til. Mange tror at det er så dyrt med disse pakkekalenderene, men nei, det behøver ikke være det.

Her om dagen var det kun en papir-rull med tråd rundt som var dagens pakke. Ungene var spente som vanlig, og da de pakket opp, jublet de av lykke. Der var det nemlig en ønskeliste til julenissen. Denne var da hjemmesnekret i Word av mammsen, og kostet meg tre hvite ark og 5 minutter bak skjermen. Den ettermiddagen skrev vi ønskeliste til julenissen, og dekorerte konvolutter som vi skulle sende til selveste julenissen.


Lilja er godt i gang med å skrive ønskelisten sin. Hun ønsker seg skisko, rullesko, hodelykt og Raphunsel/Frost ting…


…ei fornøyd frøken som synes kalendergaven var helt topp!

Rett før vi sender kortene, skriver jeg på adressen vår. Det er fordi jeg ønsker å motta dem selv i posten, så jeg kan spare dem, og vise de til dem når de blir eldre. Dette selvfølgelig uten at de ser at jeg får dem. Så har jeg skrevet et brev i word, med store bokstaver og gammel skrift, som forteller at nissen har mottatt ønskelisten, og at det er vitkig å være snill og bry seg om andre, så kanksje et ønske blir oppfylt. Dette brevet legger jeg i postkassen når det nærmer seg jul 🙂 Jeg er spent på reaksjonen på dette brevet 😉

Har du et billig tips til kalendergave? 🙂

Klem Rachel

4 kommentarer
    1. Veldi koselig 👍🏼 Blir nok stas med brev fra nissen. Her har vi aktiviteter i noen av gavene. Gjerne ting som man alikevell tenker å gjøre, bake kakemenner eller pepperkaker, lommelykttur i mørket, lage pinnebrød og kakao å gå ut på tur. Filmkveld med popcorn. Er masse man kan gjøre som ikke koster noe særlig. 😀

    2. For en fantastisk fin ide! Den skal bli med meg til neste år 🙂
      Hadde flere aktiviteter til barna som ikke kostet noe særlig i år; pynte egne juletre på rommene, bake pepperkaker, nissegrøtfest sammen med venner, pynte pepperkakehus sammen med noen venner – så at det å gjøre aktiviteter vi uansett skulle gjøre til noe sosialt der de fikk invitere noen av vennene sine ble kjempepopulært. I tillegg hadde jeg en av dagene pakket inn julekort som de skulle få pynte og sende til besteforeldre – en glede for både små kunstnere og de som skulle motta 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg