Hverdagen: et eller flere barn?

Jeg får mange spørsmål om det å være firebarnsmamma, og når jeg først skal sette meg ned for å skrive litt om det, kommer jeg liksom ikke på så mye mer enn det jeg gjorde da jeg bare var to og trebarnsmamma. Hvor var det største spranget? Hva er den største forskjellen? Når merker jeg best at jeg er en person, og de fire? – og det er spørsmål som er vanskelig å svare på. Jeg kommer liksom “ikke på” noe, fordi det har jo alltid vært slik. Det virker ihvertfall sånn. 

En ting er sikkert, og det er at livet har bare blitt bedre og bedre for hvert barn som har kommet, og at reisen skal slutte der, er vanskelig å forstå. Likevell må jeg nok innse at tid er mangelvare, og at det er timene i døgnet som merker det best at vi har blitt flere i flokken. Tid, og plass. Desto flere vi er, jo lengre tid tar ting, og jeg må planlegge mer for at ting skal falle på plass. Når det kommer til plass så merker vi at vi rommer mye. Det er mer klær å håndtere, flere par sko, tannbørster, strikk, hårspenner, capser, leker, teginger, perlebrett, ryggsekker, matpakker, drikkeflasker, og utstyr å holde styr på.

Foto Natalie Sæther @husetmeddetrarei
..selv om det inn i mellom blir relativt trangt på fangplassen, klarer vi å gjøre de tingene som alle andre mindre familier gjør.

… som feks å lese en bok, hvor alle skal følge med og delta i boken.   

Her om dagen bestemte jeg meg for å svare på noen spørsmål angående vår hverdag, men synes det var mye enklere å heller vise dere hvordan det egentlig er hjemme hos oss. Jeg dokumenterte en mandag fra morgen til kveld på snapchat (rachelhauan), og vi fikk fantastisk godt tilbakemelding fra de som valgte å følge oss denne dagen. Så for å svare på noen av spørsmålene kanskje mange andre sitter på, som ikke har sett filmen, kan dere se den under teksten.

video:20161025221934
Litt vanskelig å se teksten, men dere får i hvert fall et innblikk i hverdagen vår.. 🙂 Følg oss gjerne på snapchat 🙂 og instagram  HER

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Hei 🙂 Jeg lurer på hvordan det er å kombinere 4 barn ved siden av å ha full arbeidsdag og være sjef som du gjør? Ser morro men slitsomt ut. Her har vi to barn men usikre på å få flere. 🙂

    2. Herrlighet. Ære være! Dere er søren meg tøffe altså! Sikkert myye glede. Har to selv, så da tenker jeg det blir dobbelt så mye glede med 4 sikkert. Men kjære tid! Håper dere får litt pusterom i ny og ne. Ikke så farlig om alt ikke blir etter boka bestandig, og barna tar ikke skade av å leke alene / se litt TV / være litt misfornøyde / kjede seg osv. Du har sikkert hørt alt før. Heier på deg! Lykke til videre med hverdagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg