Eltefrie Rundstykker

Alt som er enkelt er topp, så disse improviserte rundstykkene må jeg bare dele med dere:

ELTEFRIE rundstykker, som inneholder det du har i skuffene..! Enklere blir det ikke.

Bladningsforholdet er ca, og hovepoenget er at konsistensen på deigen skal være “grøtete”.

OPPSKRIFT:

3 dl sammalt rug

2 dl havregryn

5 dl hvetemel

3 dl rug/bygg/spelt mel

Det vitkigste er at du bruker litt ulike typer mel, og holder deg til antall dl. Du kan fritt bytte ut med de meltypene du har i skuffen. Jeg pleir å bytte ut noe med feks linfrø og sesamfrø.

2 dl matolje (olivenolje)

7 dl vann – dersom det blir en deig og ikke bløtt nok, ha i mer vann

1 pk tørrgjær

1,5 ts salt

Bland til løs grøtete konsistens. Sett plast over bakebollen eller sett i en plastikkpose, og la heve i ca 40 min. E

tter 40 min, rør i deigen, og bruk en skje til å lage rundstykkene.

Stek på midterste rille i ca 10-12 min på 200 grader.


Jeg lagde rundstykker til lunsj for to venninner. Deet ble en slager! Superenkle, og supergode!

Jeg dristet emg til å ta av plastduken som ALLTID er på bordet, og måtte ta frem brikkeunderlagene mine. Disse la jeg ut på instagram, og fikk mange spørsmål om hvor de er kjøpt, så disser fra et tidligere blogginnlegg jeg skrev om smartphoto. Disse må man lage selv, så det er ikke noe som ligger i nettbutikken. De heter glass underlag (ikke sponset). 
 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg