…for mye å be om flaks.. !

Jeg har akkurat satt meg ned i sofaen etter ei innholdsrik helg. Fredag ettermiddag avsluttet vi i møte med banken vår, som i grunn gikk veldig fint, og videre til henting av unger i barnehagen. Filip og Fiola ble sluppet av hos foreldrene til Robin, mens Linus og Lilja skulle etter hvert overnatte hos foreldrene mine. Denne fredagen var det nemlig bursdagsfeiring av Robin som ble 32 år, og en kompis som fylte 30 år. Vi skulle ha vår første tur ute sammen på evigheter, noe vi gledet oss veldig til.

…men ofte er det litt for godt til å være sant når alt går på skinner slike dager..

Vi var relativt i rute, Linus ble mett og sovende levert hos mammaen min, og Lilja var i ekstase over å få overnatte. Jeg begynte å føle meg klar for en tur ute med venner, og vinflaska var bare et skritt unna. I det jeg spretter flaska, og skjenker mitt første glass på lenge, kommer Robin bort til meg og forteller at Filip hadde kastet opp, men at alt gikk tilsynelatende bra, og hadde fått beskjed av foreldrene sine at vi måtte bare kose oss. . . og siden resten av flokken foreløpig hadde det greit, prøvde vi å la skuldrene senkes. Vi klarte å kose oss.

Kvelden gikk, og morgenen kom. En melding tikket inn, og Fiola hadde blitt dårlig i løpet av natten. Formen min var heller ikke til å skryte over, så mens Robin hentet to spy sjuke unger, fikk jeg tilbake de to andre. Lørdag gikk, og vi kuret i hver vår del av sofaen. Og det skulle selvfølgelig ikke være nok med å ha syke unger, neida, vi hadde klart å gjøre en feil på jobb, slik at stakkar Robin måtte jobbe fra ettermiddagen og til 23. I mellomtiden hadde jeg lagt alle fire, og gardert meg i tilfelle det ble flere i rekken med omgangssyken. Lilja var nestemann, og mente det var urettferdig at hun også måtte bli syk siden hun ikke engang hadde rørt Filip eller Fiola. Ja, det kan man spekulere i, men syke ble de. Heldigvis en mild utgave, så i dag var alle i topp form?!

Det var sannelig helga si det! – så en kveld eller helg alene uten hendelser er i grunn litt for mye å be om…!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg