Hverdagen: Karneval

Februar er karnevalstid, og det var to småtroll som virkelig gledet seg til årets store karnevalsdag. Tidligere år har Lillja vært spiderman, og Filip har vært en bie eller Batman, men i år hadde de strekt på seg begge to og måtte bytte kostymer. Filip fikk være spiderman, Fiola smykket seg med Bie-kostymet som de to største også brukte på sitt første karneval i barnheagen, og Lilja skulle få velge et nytt kostyme.

“Mamma, hva vil du at jeg skal være da?”, spurte Lilja. Jeg svarte med at det kunne hun få velge selv, siden jeg uansett skulle kjøpe ett kostyme i år. Jeg trodde hun skulle hoppe av glede og ha det helt klart med en gang, men nei, hun ville at jeg skulle velge. I stede for å velge for henne, ramset jeg opp en hel rekke av alternativer, og avsluttet reglen med “eller du kan være en søt liten klovn”. I det jeg hadde avsluttet setningen lyste hun opp, og holdt på å le seg ihjel da hun hoppet opp og ned og ropte “klovn klovn klovn”. Jeg forsikret meg om at det virkelig var det hun ville, så klovn ble det.

Jeg kjøpte kostyme og parykk på Ekstra leker til 149 kr, så i grunn ikke noe å si på utgiftene for årets karnevall! !


..og med nyinnkjøpt ansiktsmaling, var det to stolte barn som dro i barnehagen med full karnevalssminke. Jeg som aldri har sminket noe i nærheten tidligere, måtte si meg fornøyd med sminken, og barna var strålende fornøyde både som supermann, klovn og bie.. Sistnevnte var ikke akkurat klar for å sitte stille for å få ansiktet malt gult, så hos Fiola fikk det holde med en “flekkete” bie.. !

Hva var deres barn utkledd som på karneval?

Rachel
 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg