Svangerskapsuke 36

I følge Google og min svangerskapsapp ,står det at i uke 36 er babyen er rundt 2,8 kg og ca 45 cm lang. Videre står det at barnet kan virke roligere på grunn av plassmangel i livmoren og at bevegelsene deretter blir færre. Krabaten jeg har i magen går under unntakene, og har med sine 10 % over snittet ingen planer om å roe ned eller la mammaen få en pust i bakken. Ribbeinene brukes kontinuerlig som punchingbag, og salto er en daglig aktivitet. Det å legge seg med hodet ned for å “gjøre seg klar” er tydeligvis alt for kjedelig, og hadde det vært mulig å komme seg ut andre veier, hadde han vært ute for lenge siden. . Det er med sikkerhet at jeg aldri har hatt en så aktiv baby i magen tidligere, og det kjennes på kroppen at det er stor aktivitet både innenfor og utenfor. Med tre småtroll som trenger oppmerksomhet, i tillegg til mye som skjer på denne tiden av året, har det vært noen tøffe uker frem mot jul.


..jeg skal ikke påstå at dette har vært et supert svangerskap. Snarere tvert i mot. Jeg har vært sliten, følt meg utilstrekkelig både som rugende mamma, mamma til mine tre skatter, kjæreste, kone, venn og sjef. Det har vært dager der jeg har revet meg i håret og lurt på hvordan jeg skal få alt til å gå opp, og det har vært dager der jeg har hatt lyst til å stoppe bilen og bare grine. Jeg har følt meg oversett og avglemt, tjukk og mindre attraktiv. Men når alt kommer til alt, tårene har trillet og frustrasjonen er luftet, er det som regel ikke så ille likevel. Hormonene har løpt løps i denne runden, og satt både meg og de rundt meg på prøve..!

Det er bare 4 uker igjen, og fødselen nærmer seg med stormskritt. Fødebaggen er så vidt ofret en tanke, og utstyret vi mangler har kommet opp på ei liste.. Det begynner å bli på tide å gjøre klart til et nytt og innholdsrikt kapittel.


Magen vokser og vokser, og er ca like stor som den var da jeg gikk gravid med Filip. Altså, er mine guttemager litt større enn jentemagene. Jeg har en normal stor gravidmage, og har verken lagt på meg for mye eller for lite. Heldigvis for oss som går høygravide i desember kan skylde på julemat, julekaker og den slags godsaker..! Uansett, så har jeg ingen bekymringer over at kroppen ikke vil komme seg tilbake, til tross for fire tette svangerskap, og lever i god tro på at jeg kan kle meg i bikini til sommeren også.. !

Bare noen dager før jul ble jeg mildt sagt overrasket med babyshower av mine godevenninner. Det var superkoselig, og helt uventet. Babyshower nr FIRE liksom! Både jeg og babyen fikk så mye fint, og kan nå begynne å krysse av på listen over utstyr som vi har fått i hus. Fortsatt er det mye vi trenger, men noe er det ikke så farlig at vi ikke har helt klart.


Tusen Tusen takk til mine gode venner som tenker på meg. Jeg er rørt <3

Og med hjemmestrikka teppe fra sin mormor, lille lam fra topp til tå, deilige strikkadrakter, fab i Burberry, supersøte sko fra Zara og mange nydelige klær, ble garderoben påbegynt..! – nei, jeg har faktisk ikke kjøpt så mye!! Og til meg selv fikk jeg et spaopphold på Britannia, avslappende te, produkter fra Forever Living og mange deilige produkter jeg kan bruke i badekaret..! De har altså planlagt at jeg skal slappe av og kose meg frem til “due date”..!

…og etter 3 januar, når varetellingen er overstått, så har jeg sannelig tenkt å gjøre akkurat det… ! Can`t Wait..!

Klem fra rugemamma <3

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg