..mamma, du tuller bare! !

Det er ingen hemmelighet at det kommer en krabat til inn i flokken , og at vi er spente på den nye tilværelsen som firebarnsforeldre. Allerede i månedsskifte januar/februar kommer det en liten luring, og tiden frem mot termin går rasende fort. .

 Barna har begynt å glede seg, og endelig forstått at det finnes en liten baby i mammas mage.

Vi prøvde å fortelle det til barna i flere ganger, men uten hell. 

En dag da jeg lekte med dem på gulvet, sa Lilja plutselig ” mamma, genseren din e jo alt for liten!!”, og da tenkte jeg at jeg skulle benytte muligheten til å få frem at det faktisk var en baby der inne, så jeg svarte “ja, men det kan jo hende den er for liten fordi at det er en baby som vokser der inne?”. Lilja så forundret på meg og svarte meg som en spydig 14 åring “mamma, den e faktisk bare for liten..!”. Så snudde hun seg for  å gå, men jeg prøvde meg en gang til. “Men du Lilja, ser du ikke at det er en liten kul på magen til mamma? ” Så la hun omsider hånda si på magen min, og jeg øynet håpet om at hun faktisk skulle skjønne det da, men hun svarte på nytt “Mamma, de E ingen baby der, den sparke jo ikke en gang!!”

Akk. . så måtte vi faktisk bare vente til den berømte ultralyden, og tok barna med på deres første møte med babyen bare noen dager senere. Vi prøvde å forklare at vi skulle på sykehuset for å se på babyen, og begge fikk øyne så store som tinntallerkener da de trodde vi skulle få en baby allerede da.. Jeg beroliget dem selvfølgelig med at vi bare skulle se på babyen gjennom kamera på magen, og at det ikke kom ut før ETTER at julenissen hadde vært på besøk.. Da ble de litt roligere, men fortsatt ikke overbevist om at det var noe der inne.

Ultralyden ble en fin seanse for både oss som foreldre og barna, og fra sekundet de så skjermen, skjønte de at det faktisk var en liten baby der inne.

To spente storesøsken fikk følge med på skjermen.

…og når vi nå spør Filip, om det er en jente eller gutt i magen til mamma, så får vi som regel til svar “traktor”.. så ja.. kanskje kommer det en traktor?

Vi gleder oss veldig til luring nr 4 skal komme, og denne gangen skal vi ikke leve i spenningen på kjønnet. .

Klem fra oss 🙂

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Gratulerer så mye 🙂
      Du tar så mange fine bilder, hvilket kamera bruker du? 🙂
      Veldig fint profilbilde, er dere ofte med fotograf?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg