Cozy Saturdag

For oss er lørdager de dagene vi skal presse inn både å være sosial, shoppe, sove lenge, slappe av, lage god mat, og ikke minst være sammen. Jeg føler ofte at jeg har så mange planer for lørdagene, at de forsvinner før de har begynt og vips har man kommet til ukas siste dag. Og for oss som jobber i helgene, er det ekstra kjipt å overbooke de to lørdagene i måneden som vi faktisk har sammen. I helga var det jobblørdag på Robin, og til en forandring hadde jeg ikke lagt noen planer. .. og enda godt var det. Kroppen min som har gått på høygir i flere måneder, sa plutselig stopp. Det var så vidt jeg klarte å komme meg opp av senga, uten å svime av, og ungene synes i grunn det var fryktelig rart at mamma bare måtte ligge på sofaen. . . og selv om de var blitt lovt pannekaker til frokost, tok de til takke med en brødskive med leverpostei, og skjønte at mammsen ikke var helt i sitt ess. Søvn er mangelvare, og jeg trenger i grunn under normalt med søvn. Men når man over lengre tid, ikke sover mer enn 1-2 timer i strekk og er opp ihvertfall 3 ganger i løpet av natta som ofte går fra 00:30 – 06, og samtidig ikke klarer å få til en pust i bakken på dagtid.. nei da smeller det (tydeligvis) til slutt.

Det ble derfor en veldig rolig dag, og barna var superflinke til å leke seg selv. De sullet rundt i sine nye fleecedrakter fra Memini (kjøpt hos minlilleskatt.no) og så ut til å nyte den rolige utgaven av lørdagen. Fleecedraktene er absolutt til å anbefale, og jeg elsker fargen på årets modeller. Lys lilla til jentene og lys mint til guttene. Vi har hadd disse dressene i flere sesonger, og både jeg og barna synes de er helt topp. Minlilleskatt.no har foreløbig mange str igjen, men jeg vet at hovedlageret til Memini er tomme for noen str, og de vil ikke komme inn igjen. Så liker du disse, ville jeg ikke ventet for lege med å kapre deg en! Super til dine egne kids, eller som gave. Ikke alt for dyr, og noe stor sett de fleste kan bruke og sette pris på. Tips: de er store i str, så det holder med å kjøpe den str barna faktisk bruker).

Lørdagskos med storesøster, storebror og lillesøster. Her er det ofte krangling om lillesøster Fiola, hvor både Lilja og Filip skal passe henne. .


Snuppene mine <3

Filip var overlykkelig over at ikke mammsen orket å passe på han hele tiden, og hadde til slutt både truse og drakt full av perler. Han har blitt en skikkelig ramp, og tester mine og sine egne grenser for tiden..!

Lilja elsker å perle, og holde på med slike småting. Hun er veldig flink til å leke seg selv, og vi merker godt at hun er den eldste. I dag fikk hun holde på helt alene med perlene sine, og storkoste seg. Hun elsker slike former for lek, og kan sitte med feks perler, leire, tegning, pusling eller lego lenge. .


My BUNNYKIDS <3

Kveldens tips: minlilleskatt.no er en norsk nettbutikk med MANGE av mine favorittmerker. De har et godt utvalg, sender raskt, og har en rød tråd i merkene som føres. Nettbutikken forhandler barneklær fra 0 – 8 år, og har merker som blandt annet “Memini”, “Little Mountains”, “Mini Rodini”, “Okker Gokker”, “Mar Mar Copenhagen”, mfl.

7 kommentarer
    1. Så nydelige barn dere har 🙂
      Jeg lurer veldig på hva dere synes om spisestolene dere har fra ikea? Er de gode og sitte i, samtidig som de virker solide? Elsker når du lager innlegg om ny-huset deres, gleder meg til å se mere 🙂

    2. Har akkurat stemt på deg :0) Synes helt klart at du har den beste mammabloggen :0) Jeg liker at du er så ærlig, og at du skriver om både opp og nedturer i hverdagen :0)
      Synes også at det har vært spennende å følge dere gjennom byggeprosessen; huset ble suuuuperfint :0) Jeg likte veldig godt gulvteppet deres, går det an å spørre hvor du har kjøpt det hen??
      Takk for at dere deler hverdagen deres med oss lesere, og masse lykke til i konkurransen Årets mammablogger :0)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg