Flettefin med Peaks Hair Extensions

Jeg har aldri vært spesielt fjong av meg, og tilbringer nok under snittet med tid forran speilet. Og noe av det siste jeg tenker på om morningen, er hvordan frisyre jeg skal ha. Det blir som oftest febrilsk leting etter en hårstrikk på vei ut døra, for så å stappe alt inn i en trendy hårball ? som jo egentlig ikke er så veldig trendy lenger.

I de siste dagene har jeg sett så mange fancy fletter, så da jeg var til frisøren her om dagen for å sette opp hår extensionsene, spurte jeg om de ikke kunne prøve ut noen fletter på meg. Fletter ser ofte vanskeligere ute enn det er, og kanskje må man øve litt foran speilet før man oppnår “riktig look”. Den kan være bustete, stram, tykk eller glatt. Den kan være røff, rocka, romantisk eller supervakker. Den kan gå over deler av håret eller samle hele manken. Hvilken variant liker du best? Jeg har funnet mange favoritter, og under ser dere en av dem. Jeg liker også flettene til jenta bak instagramprofilen @amberfillerup (ble tiset om denne jenta av Frumaela!). Liker også denne “Twisted Waterfall Braid“, som er enkel og fungerer like godt til hverdag som til fest.

 

Mange drømmer om langt, feminint og bølgete hår, men det kan være vanskelig å spare, og ikke minst en tålmodighetsrøve. Så hvordan få så langt hår som man ønsker seg, akkurat når man vill? Svaret er extensions! – Men hva skal man velge? Tape, punkt eller clip-on?

Jeg har prøvd alt, og har gode opplevelser med både Clip-on og Tape.

– For over 2 år siden satte jeg på meg mine første tape extensions fra Peaks Hair, i anledning bryllupet vårt. Jeg følte meg som eventyrprinsesse med langt blondt hår, og ble i grunn bitt av basillen, så jeg fortsatte med det. Mange lurer på om det sliter på håret, og ut ifra bildene under – hvor jeg har funnet frem bilder fra håret mitt uten extension fra tre ulike perioder, – så ser dere at det er ikke stor forksjell på  mitt eget hår. Altså; det sliter svært lite med tape extensions fra Peaks Hair. Jeg kan selvfølgelig kun si dette om dette merket, og har ingen kjennskap til kvalitet og slitestyrke på andre merker. Peaks Hair brukes hos flere salonger over hele Norge, og en oversikt kan du finne HER. Så ønsker du mer fylde eller lengde på håret ditt, kan jeg varmt anbefale Peaks Hair. Jeg går hos Fiinbeck og Fia i Ila her i Trondheim, som også er de som fører merket her i Norge.


Økonomisk så koster det litt, men ut ifra hvilken følelse det med langt hår gir meg, føler jeg at det er verdt det. Prisen kommer helt an på lengde og fylde,- og det er “første runde” som er den dyreste. Tapeextensions tapes fast i håret helt opp mot hodebunnen, og vokser ut sammen med håret. Dette gjør at man må flytte opp festene med et intervall på 2 – 3 måneder, alt ettersom hvor raskt håret vokser og hvor flink man er til å vedlikeholde det. Og med vedlikehold er det så enkle “knep” som det å ligge med flette om natten, tørke håret helt tørt helt inn i festene (ikke nødvendigvis hele håret), og bruke en hårbørste som er tilpasset extensions.

Har dere noen sørsmål angående mine extensions eller peaks hair, så svarer jeg på dem i kommentarfeltet 🙂 Dere kan sjekke ut @fiinbeckogfia å instagram, eller følge dem på facebook for sennende kampanjer og nyheter. NYHET nå er Flip-in Hair. Sjekk ut video på facebooksiden dems!



 

7 kommentarer
    1. Hvilket clip on merke anbefaler du? Og jeg syns det virker vanskelig å sette på..kan man kjøpe clip on og betale en frisør pittelitt for å hjelpe en å sette det på ?XD i tillegg til clip on,så må man jo vite hvem farge man skal ha når man bestiller..og det virker vanskelig.. er jo flere nyanser av blond f eks..:)

    2. Du burde virkelig sjekke ut cutegirlshairstyles på youtube, MASSE nydelige fletter og andre hårsveiser😊

    3. Marit: fargen jeg har heter 1001 🙂 men det finnes mange forskjellige av akkurat denne selv om de heter det samme. Hos Fiinbeck og Fia har de prøver på fargene, så kan du sjekke din farge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg