Hundredagersprosjekt

Trening er stikkordet for januar. I grunn er det stikkordet for hver mandag jeg bestemmer meg for at “I DAG”, “DENNE UKA”, “DENNE MANDAGEN”, da skal jeg bli sunn og begynne å trene. Spesielt er januar en slik måned der man skal begynne med alt. Alt skal startes på scratch. . og alle gjør det. Alle skal begynne akkurat da.

Så for noen uker siden, etter litt for mye julgodt og en frustrert mamma over en hel haug av syke barn, bestemte jeg meg for å bare begynne med en gang. Det behøvde ikke å være mandag eller januar for å sette i gang med å komme i form. Jeg trengte bare motivasjon. Og det hadde jeg MYE av i gjerningsøyeblikket.15 desember ble min start dato!

Jeg lagde en gruppe på facebook som heter “hundredagersprodjekt”, og inviterte til å bli med. Penget med gruppen var å motivere hverandre, og gi litt “dårlig samvittighet” til de som sluntrer unna. Dette prosjektet kjøres over alt nå, og går ut på at man skal være i fysisk aktivitet i 100 dager. For min del startet dette 15 desember, og med 2 dager som syk, er jeg i dag kommet til 17 av 100. Aktivitets lengde og øvelse bestemmer man selv, men kriteriet er at man må ta et bilde av sin aktivitet OG at pulsen må være høyere enn normalt. Altså, blir treningen til det du gjør det til selv. Som småbarnsforeldre sier vi ofte at tiden ikke strekker til, men i denne gruppa er det mange mødre som viser det motsatte, og kjører på med aktiviteter for hele familien. Aktiviteter som kan regnes som trening er feks. akebrettkjøring, snømåkking, svømming, trening, løping, dans, hjemmetrening med eller uten vekter, diverse oppsett via app. . Man skal ikke bare velge ut noe man allerede har gjort i løpet av dagen for å “late som ” at dette er trening, men gå inn for at man skal gjøre noe ekstra. Det å være syk er eneste unskyldning til å ikek trene, men da må “løpet” stoppes, og man fortsetter der man slapp.

Her ser dere mine 17 bilder.

Alt fra snømåkking, studiotrening, trening med barna,tur, akebrettkjøring, hjemmetrening, trening via apper, syrkeøvelser, mm.

Det er fantastisk mange flinke og spreke jenter og mødre med i prodjektet. Vi er ikke topptrente, men har e felles mål om å være mer aktive enn vi har vært tidligere. Mitt mål er ikke en modellkropp, men å føle meg bra, og ikke minst føle at jeg gjør en innsakts. Kroppen må investeres i – investeres i tid! !

Sleng deg med du også! Alle er hjertelige velkomne, så lenge dere har et mål om å bli med!

Jeg har laget meg delmålspremier, så om jeg klarer å trene i hver dag frem til 30, så skal jeg unne meg et par nye joggesko! (ELSKER joggesko!)Når jeg når 50 dager, skal ejg bestille meg en time til massasje, og når jeg når 70 dager vil jeg få med meg noen jenter ut å spise og ta et glass vin. Når jeg når 100 dager skal jeg smile bredt, klappe meg selv på skuldra og unne meg en ny telefon (som allerede har knust skjerm!) ..!

 

3 kommentarer
    1. Flink du er:) kunne du lagt ut noen bilder av huset på utsiden ig skrivd litt om deres valg av hus 🙂 ser så fint ut og skulle gjerne sett flere bilder 🙂 barna dine er så skjønne 🙂 ha en fin dag 🙂

    2. Det minner meg om det 3t har brukt å hatt. Men nå har de slutta, skal visst komme med noe annet lurt. Gleder meg!!
      Jeg startet 2. Januar, håper jeg holder til 2. Januar 2016

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg