Oppskrift: Kokosboller/Kokosbiter

Her om dagen søkte jeg på instagram etter inspirasjon til julegodt. Det er utrolig mye godt som lages rundt om på andres kjøkken, og jeg gleder meg til å ta fatt på spennende nye godsaker. Den første nye oppskrifta jeg ville prøve var kokosbiter. De så himmelsk gode ut, og jeg er veldig glad i kokosboller + at oppskrifta var enkel. Det er viktig for at jeg skal gidde å prøve.. Og jeg er glad for at jeg prøvde. De ble M A G I S K gode, og anbefaler disse!


OPPSKRIFT:

Ønsker du å lage kokosBOLLER og ikke biter, kan du gjøre slik:

1. Finn en silikonform som rommer litt (feks som denne). Smelt sjokolade over vannbad og pensle formen med et godt lag sjokolade. Pass på at hele “koppen” i formen er dekket med sjokolade. Strø kokos og kakaoblandingen som et tynt lag i formen etter sjokoladen (før den stivnner)La litt av strøblandingen være igjen.

2. Lag resten av oppskriften som anvist over.

3. Hell skumblandingen over i formene, og strø et tynt lagg av kakao og kokosblandingen. Sett i kjøleskap i ca 40 min.

4. Pensle/Hell over sjokolade for å få en “bunn” på kokosbollene. Sett så i kjøleskap til sjokoladen har stivnet helt.

5. Brekk av overflødig sjokolade, og trykk forsiktig kokosbollene ut av formen.

..dette skal ejg prøve neste gang. Blir nok mindre gris! 😛

 

5 kommentarer
    1. Det er så godt. Jeg pleier ofte å lage skumkake i bursdager. Det faller i smak hos både store og små, og store bruker ofte å bli nostalgisk over det. Virker som mange har glemt det 🙂
      Man kan også lage det i muffinsformer. Bruke en spøytepose og lage fint mønster før man har sjokolade over 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg