En pust i bakken, og gratis barnevakt!

Med foreldre som i grunn bare har hatt ett fokus de siste ukene, nemlig å pakke og flytte, er barna glad til. De elsker at det skjer noe rundt dem, og at vi som foreldre får litt dårlig samvittighet fordi vi ikke engasjerer oss og har like god tid til å leke, og heller gir dem tilgang på både ipad og iphone. Ikke det at vi har så supergod tid til å leke til vanlig, men det er liksom ikke hver dag man skal flytte, så nå har vi enda dårligere tid på ettermiddagene. Da ender de ofte opp med å få ipad og telefonen oftere enn de kanskje burde.

(…pakke i posten selfie – og pakkeinnholdet! ! ..)

Jeg er ingen storfan av at ungene sitter på nettbrett og surfer på youtube.. og ja, de som har to og treåriger vet at dette kan de fra tidlig alder, men likevell er det en fantastisk barevakt. Jeg irriterer meg over at vi nesten krangler om telefonen min, og at jeg aldri kan få ha den for meg selv. SÅ, da vi fikk spørsmål om å teste ut Kurio Tab, svarte jeg ja.


Kurio Tab er det første barnevennlige nettbrettet på det norske markedet, med en 7 tommers multiberøringsskjerm, og et gummitrekk som beskytter og gjør det lettere for barna å gripe. Dette er barnesikker nettsurfing med tilpasset kontroll over internettilgang og avansert nettfiltrering blokkerer upassende innhold. Den har foreldrekontroll som er best i klassen,hvor man kan opprette opptil 8 uavhengige brukerprofiler, opprett tidsstyring og kontroller tilgangen til apper for hver enkelt bruker. Kurio Tab er fullstappet med 40+ forhåndsinstallerte apper, inkludert spill, læringsinnhold, videoer, e-bøker og så mye mer, og man kan også laste ned mange mange flere. Her finnes spill og apper til alle aldre. 

Vi har testet Kurio Tab, og synes dette er et godt alternativ for barna. Per i dag får de aldri holde på så lenge at de trenger noen tidssperre, men jeg som mamma synes det er veldig greit å vite at de ikke kan “rote seg bort” i ting de ikke trenger å se på, OG jeg får ha telefonen min for meg selv -og den er ikke tappet for batteri når jeg minst aner det. De har mange gode og morsomme spill, lydbøker, filmer mm, og barna føler at de har noe eget. Den er enkel å ta i bruk og enkel å programmere. 

Lilja har to favoritter;  4 på rad og fargelegging. Filip liker best å pussle og ting med mye lyd 😛

Nok et julegavetips, som blant annet kan kjøpes hos blant annet Netonnet.no. Sjekk også ut facebooksiden dems HER.


 

 

3 kommentarer
    1. Av og til får jeg litt dårlig samvittighet av å lese bloggen din. Du skjønner, jeg har blogg selv også, og vet hvor demotiverende og kjedelig det er å skrive lange innlegg, ta gode bilder og rett og slett bruke masse tid på bloggen uten at du føler du får noe igjen for det. Det å se at lesertallet er ganske bra, mens bare en liten brøkdel legger igjen fine kommentarer. DET er kjedelig det.
      Jeg satt å tenkte over detta da jeg leste nå, og så fikk det meg til å tenke over hvor mye du egentlig fortjener å få igjen ettersom at bloggen din faktisk er ganske bra. Det gjør litt vondt å se at du får så mange stygge kommentarer som du absolutt ikke fortjener. Derfor håper jeg denne kommentaren kan hjelpe litt på motivasjonen 🙂
      Du virker som ei kjempe hyggelig jente som er utrolig sterk på fysisk og psykisk, men samtidig har du også bena godt plantet på jorda. Du er også kjempe pen, og jeg ville lett blitt bedre kjent med deg om jeg kunne fått muligheten 🙂 Håper du får en kjempe fin mandagskveld, og at du står på videre med bloggingen – for dette er noe du virkelig får til.
      Ellers har jeg lagt ut en video av det ferdige rommet mitt på bloggen i dag, der jeg har filmet “julerommet” mitt. Trenger du litt julestemning kan du derfor bare klikke deg innom 🙂

    2. vudere å kjøp sånn t Aminda å Lukas:) kanskje
      Det e mulighet t å få ha IPad å tlf for sæ sjøl… D e
      Verst t oss i helgen😳😝
      Ønsker dæ å dine ei fin førjulstid🎄🎅🎄
      Klem fra oss oppe i Draksten:)

    3. Tenkte på dette i går faktisk. Har to jenter, på 3 år og 1 1/2.
      Hun elste har klart å bruke iPaden på egen hånd mye tidligere en det lille søsteren klarer. Kan ha en sammenheng med at når storesøster var på sammen alder som det lillesøster er nå, var jeg gravid og vi holdt på å flytte!
      Det er lov med hjelpemidler for slitene og opptatte foreldre. Og når dere reflekterer så godt over at dere egentlig ikke ønsker så mye av dette er det hvertfall ikke noen problem.
      Blir fint å komme i nytt hus! Lykke til videre med pakking og utpakking 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg