Svangerskap 1 – 2 – 3 (sammenligning)

Med et par stikk i armen og en svangerskapskontroll rikere er det bare å smøre seg med tålmodighet og innse at det ikke ble noen baby denne helgen heller. Til tross for ablegøyer og full fart med barna, trives den lille i magen, og viser ingen tegn til å ville ut helt enda. Med ukebytte på lørdager, er jeg nå i uke 38, men fullgåtte 37 + 2 uker (..for de som måtte skjønne det!!). Tilværelsen som trebarnsmamma nærmer seg emd stormskritt, og siden dette er en surprisebaby, sammenligner jeg svangerskapene som aldri før. Blir det jente eller gutt? Magefølelsen sier gutt, og det har den gjort hele tiden…

På mammsen: skjørt og topp fra BikBok (jadda, funker på oss gravide også!), Filip: Mini A Ture shorts + skjorte fra Zara, Lilja: Hjemmestrikket antrekk fra farmor <3

I dag var det tid for kontroll, og alt ser fint ut med lille i magen. Ekstra morsomt er det jo å sammenligne. Foreløbig ser det ut til å være en “mønsterbaby” på kurven, og den har endelig begynt å skjønne at hodet skal ligge nedover.. I følge legen var det mye baby der inne, men som fortsatt hadde greit med plass, så jeg må bare smøre meg med tålmodighet og vente. Nye blodprøver med tanke på svangerskapskløen min ble tatt, samt jern og diverse. .

Foreløbig ligger jeg ca likt med mitt første svangerskap som var Lilja. Jeg har nok vært mer i aktivitet i dette svangerskapet, samt at ejg har vært mye syk pga dårlig immunforsvar. Jeg har sluppet unna svangerskapskvalmen, men stort sett vært gjennom det meste av andre ting. Med begge mine to forrige barn var kontrollen ejg var på i dag siste kontroll, men denne gangen tror jeg sannelig at jeg rekker en til… Og tilbake til det store spørsmålet om kjønn, så ser det jo også ut ifra mytene om fosterlyd at dette er en guttepuls ! !

Min lille frøken vil også være som mammsen når hun skal dolle seg opp og bli tatt bilder av…

“Mamma, du må si “tatam” når du har hånda sånn i sia!! “.. – noen som har blitt drilla litt da eller? 😛

Mammsen i antrekk fra Villa, og Lilja i antrekk fra Pomp De Lux (bluse+bukse) og jakke fra Kappahl

...Og MAGEN, ja, den vokser! !

Klem fra meg og magen <3

7 kommentarer
    1. Masse lykke til med innspurten:) tror ikke jeg er den eneste leseren som venter spent med nesten sommerfugler i magen 🙂 så gøy å få vite hva det blir !:))

    2. Det sies jo at det er større sjanse for at det er gutt hvis forrige baby var var gutt…?
      MEN jeg tror du får ei lita jente 🙂 Lykke til framover, du går inn i en svært spennende (vente)tid! 🙂

    3. Jeg har fremdeles troen på jente 🙂 seelv om bildene av magen sier gutt. Magefølelsen har også som oftest rett. Men jeg må nok holde en knapp på jente.
      Jeg har og planer med å ikke vite kjønnet på min førstefødte, med mindre mannen insisterer på å vite kjønnet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg