Kjærestetur til Barcelona

14 april fylte Robin 30 år, og i løpet av de 8 årene vi har vært sammen, har jeg fått med meg hans forkjærlighet for biler. Raske fine biler. Han hadde lenge snakket om at det hadde vært helt rått å dra til Miami for å se Gumball 3000. For de som ikke vet hva Gumball 3000 er, så er det et billøp som strekker seg fra Miami til Ibiza, med mellomstopp i flere store byer. Det startet 4 juni i Miami, og skulle avslutte på Ibiza 11 juni. For min del ble det uaktuelt å dra helt til Miami med stor mage, så etter litt reesearch fant jeg ut at de var innom Barcelona 10 og 11 juni, noe som passet perfekt. Så i 30års gave fikk han Barcelonatur og en mini Subaru wrx Impreza, slik at han skulle skjønne hva tanken bak turen var. Og gjett om han ble glad.. !

Nå har vi akkurat kommet hjem fra kjærestetur, og har hatt en strålende tur i Barcelona! !

Når man skal til en så stor by som Barcelona, er det lurt å ha lest litt på forhånd så man slikker å gå i de typiske turistfellene, og styrer unna ting som absolutt ikke er verdt å bruke tid på. Når vi er på tur pleier vi å gå MYE og denne turen har til tross for en stor mage ikke vært noe unntak. Vi hadde booket hotell rett ved hovedgaten La Rambla, og selv om denne gaten er oppskrytt, er det liksom et “must” å ha vært der. La Rambla er fylt av turistbutikker med suvernirer og overprisede restauranter, og er i tillegg kjent for å være tyvenes mekka. Vi fant fort ut at dette ikke var gaten for oss, og “rotet oss bort” i en av de mindre sidegatene, som var det man kan prise Barcelona for. For makan til koselige bakgater med idylliske små restaranter, tapasbarer, spesielle butikker og koselig stemning har jeg ikke sett på lenge. Vi storkoste oss i de små gatene, og fant raskt en koselig cafe å spise lunsj på. Her dristet vi oss på å prøve dagens meny og tapas! Vi kan varmt anbefale El Atril restaurant som ligger ved Placa De Sant Cugat, til lunsj. Tilfeldigvis kom vi over Museu Historia del Ciutat som ligger ved Placa del Rei i området Barri Gotic.Ja, og disse områdene må man nesten ha kart for å skjønne, så ikke ante vi før etterpå hvor vi egentlig hadde vært..!

Den første dagen var det “store bil dagen”. De som deltok i gumball 3000 skulle overnatte på luksushotellet Hotel W, og ankomme på kveldinga. Vi var selvfølgelig klare med kamera, og fikk knipset mange flotte bilder av heeelt syke biler. Robin ble som en liten gutt, og synes tydeligvis dette var en finfin opplevelse. Jeg fikk nok mer oppmerksomhet enn det jeg hadde trodd, da jeg var en av få jenter til stede OG med kul på magen. Flere av de som kjørte bilene stoppet og sa gratulerer og lykke til med magen, så det var jo trivelig! !

For å delta i Gumball 3000 må deltakerene betale en svimlende sum på 400 000kr , i tillegg til at de har biler til mange mange millioner kroner! !

Etter noen timer med biler spiste vi middag på et torg like ved La Rambla som heter Placa Reial. Der er det et åpent område ed mange restauranter, og her kan vi varmt anbefale Rozzini Restaurant og Brasseri. Vi spiste her to ganger i løpet av oppholdet, og fikk super mat begge gangene. Ellers er det en av restaurantene rundt samme område som ALLTID hadde lang kø. Vi trodde som de fleste andre at dette betydde at det var helt topp der, og med tanke på prisene de hadde så virket det supert. Vi ble mildt sagt skuffet, og tipser dere om å styre unna Les Quinze Nitj. Elendig service og dårlig/skuffende mat.

Dag nr 2 startet med en gåtur fra hotellet og til Hotel W hvor bilene skulle ha fells start til siste stopp, Ibiza. Siden vi ikke fant noen taxi, som vi i ettertid fikk vite at ikke var å finne pga streik, gikk vi hele veien. Det vil si at fra hotellet vårt Onix Lice rett ved La Rambla og til stranden, så tok det rundt 20 minutter å gå. Da har jeg trukket fra tiden jeg brukte ekstra pga min vaggende gange 😛 Denne morgenen ble det frokost “on the go”, så vi stakk innom markedet La Bouqueria for å kjøpe litt frukt. På dette markedet finner du deilkate boder emd frukt og grønt, fisk, spekemat, egg, fisk, og diverse ferskmat. De er utrolige på smoothie og juice, og lager all verdens av smaker og kombinasjoner. Min favoritt ble Coco&Mango <3 + en ekstra boks med oppskjært vannmelon. Da var jeg good to go og kunne tåle noen timers gange, shopping eller hva det måtte være! 😉

Her er vi på vei til strandpromenaden der hvor Hotel W lå.

Vi gikk forbi mange koselige restauranter ved havnen som vi desverre ikke rakk å prøve denne gangen!

Det ble jo litt posering forran bilene, og jeg måtte jo selvfølgelig stå ved en rooosa en!  (Ferrari) 

..og under ser du noen av godakene du kan finne på markedet. Det ligger i La Rambla og er lett å finne frem til. . noe som MÅ sees!

Ellers gikk dagene med til å shoppe, spise god mat og nyte tiden sammen. Og til tross for at jeg ikke kunne kjøpe spesielt mye til emg selv siden at jeg ikke passer i så mye for tiden, og at ungene i grunn ahr mer enn nok klær og babyen foreløbig er kjønnsløs, så fikk jeg sannelig noen ekstra kilo i kofferten likevell. Jeg slo til med å kjøpe meg to dressjakekr i freshe farger, ny Michael Kors veske og nye Ray Ban solbriller. Noe spesielt billigere enn her hjemme var det ikke, men følelsen av å kjøpe slikt på ferie er liksom ekstra deilig. Det ble desverre dårlig emd vindrikking, men jeg gleder emg til å dra tilbake til Barcelona for shopping og vindrikking! ! Av gater som er verdt å merke seg er Avinguda del portal de l’angel paralellgaten til La Rambla og har butikker som blant annet Zara, Mango, Benetton, Berskha, Stravarius, TopShop (ligger langt opp over i neste gate), store HM butikker, og mange små koselige nisjebutikker. Der kan man også finne  shoppingsenteret El Corte Ingles, som er en bygning med kun sportsklær (nike, adidas, puma osv). På toppen av denne gaten finner du også et stort kjøpesenter som har mange kjente merkene (litt som Sten og Strøm i Oslo). Noen minutter med taxi fra La Rambla finner du kjøpesenteres Diagonal Mar Mall hvor man finner blant annet Primark og butikker som kanskje er litt mer spansk..

 
Ikke la deg lure av køen på denne restauranten – bare lurerier..!

Ellers så var det veldig deilig å kunne pynte seg litt, og ha på seg heler. Til vanlig går det i litt for liten uniform som forstørres ved strikk i knappehulet og småtrange arbeidsskjorter. Joggeklærne er flittig brukt og joggesko er mine beste venner..! Så det å pynte seg med kjole og krølle håret var deilig! Kjolen jeg har på meg var en av de få tingene jeg kjøpte til meg selv på turen, og er fra Mango 🙂

Dag 3 startet vi med å sove leeeenge. Ja faktisk helt til 09.30 :O Deretter frokost/Lunsj på Hard Rock Cafe og tusling i gatene. Etterhvert bestemte vi oss for å ta turen til dyreparken, Parque Zoologico de Barcelona, en over 100 år gammel dyrepark med 7500 dyr av 400 forskjellige dyrearter. Parken var helt fantastisk, og bød på mange spennende opplevelser. Anbefales veldig til barnefamilier, men også til eventyrlystne par som oss. . Vi rakk til og med et delfinshow 😉 Det kostet rundt 19 euro per voksen, så prisen var ikke noe å si på. .

Etter dyreparken fikk vi en dårlig nyhet som la preg på resten av dagen. Vår kjære sjelevenn Lilo gikk fra oss, og himmelen fikk en ny stjerne. <3

Fjerde og siste dag startet med frokost ved stranden. Videre fortsatte vi til kjøpesenteret Diagonal Mar Mall hvor jeg endte opp med et par poser fra Primark. Deretter tilbake på hotellet for å slappe av ved bassenget og spise frukt. Her slappet vi av før vi ordnet oss for kvelden, og tok turen til den omtalte Fontana Magica.

Denne fontenen er også et “must” å se. Fantastisk vakkert. På kveldstid spiller den til to tidspunkt, så om du velger åd ra dit så anbefaler jeg å sjekke når den er “på”. Den Magiske Fontenen spiller musikk g lager vannshow, og er veldig romantisk å se på <3 Og som dere ser på bildet under, så var det veldig mange som tenkte det samme som oss denne kvelden..

Bak fontenen ser dere National Art Museum of Catalonia som er en praktfull byning og gjør hele denne plassen veldig spesiell. .

Det ble en fantastisk avslutning på en finfin kjærestetur som jeg tror vi begge lever lenge på <3

Nå er vi klare for å ta imot trebarnstilværelsen med åpne armer og godt mot. Vi ser frem til at lykkeliten i magen skal komme, og gleder oss for hver dag vi kommer nærmere termin. Det var ekstra godt å komme hjem til barna, og konkluderte med at borte er bra, men hjemme best!

 

 

4 kommentarer
    1. Fin tur dere har vært på, men gråt når jeg leste om hunden deres :'( Mistet selv familiens hund (av alderdom) for 3 år siden, men skaffet meg min egen når jeg flyttet i ny leilighet med samboeren. Så nå har vi en blanding av pomeranien og volpino italiano, en hvit liten hjerteknuser. Håper alt går bra med deg/dere <3 Ufattelig trist å miste noen, og en hund blir som et familiemedlem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg