Svangerskapskontroll uke 21

Tiden flyr, og 50 % av svangerskapet er allerede over. . Det er i grunn ikke tid til å tenke på at det skal komme et lite mirakel til, og derfor blir jeg like sjokket hver gang telefonen piper på at “nå har du gått inn i svangerskapsuke XX”. I skrivende stund er jeg inne i svangerskapsuke 22, og det er 134 dager igjen til fødselen med termin 09.09.2014. Jeg bruker appen “svangerskaps app”, og synes det er greit å få en pekepinn på at tiden går og hva som skjer med barnet underveis. Skulle jo tro man var et åpent leksikon når man får tre så tette barn, men det er utrolig hvor fort man glemmer. .

Alt sto bra til, og legen konstanterte at det var et aktivt barn i magen, og at det var umulig for henne å gjette seg til om det var gutt elelr jente ut ifra hjerteslagene. Så hva tror dere egentlig? Legen mente at det var en “myte” at når hjerteslagene var under 140 så ble det gutt, og når de var over 140 så ble det jente. Har dere noen erfaring med om dette stemte? Jeg har alle tre svangerskapspapirene her, og kan i grunn ikke se at det er store forskjeller på noen av mine svangerskap FØR frem til de to siste månedene.. Da ser jeg at liljas hjerteslag er langt over Filips. . . Erfaringer?

I følge symfysemålene så var magen litt under normalen. Vekta er rundt det samme som med Filip, og morkaken er denne gang på baksiden og ikke på fremsiden slik den har vært med de andre. Dette gjør at jeg kjenner mye mer liv denne gangen. Jeg har ikke tenkt så mye over fødselen enda, men vet jo hva jeg skal gjennom, og utsetter de tankene i noen måneder til! Sykehubaggen akkes nok ikke før riene er i gang, og noe brev til jormødrene trenger jeg ikke, da jeg prater nok som det er og klarer å forklare meg der og da.. 😛

 

Klem fra mammsen & magen 🙂

8 kommentarer
    1. Her var pulsen godt over 140 på svangerskapskontrollen i dag, og vi venter ei jente:-)
      Sist jente var også mellom 140 og 150:-) Så om det er en tilfeldighet..ikke vet jeg;-)

    2. Så gøy og koselig med tre så tette!;) nydelig liten mage du har, og du ser flott ut!!! Spennende, jeg hadde termin 9.9.12 med min lille snuppe;)

    3. Til mæ va pulsen rundt 150-155, å æ har en gutt 🙂 venninna mi hadd ei jente med puls på 135-145..så æ trur ikke på det 😉
      Du er forresten veldig fin;) glæde mæ til å følg med framover!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg