My Weekend

Det har blitt lenge mellom innleggene i det siste, og det har jo sine grunner, og den største er at jeg ikke har kamera! Filip har kastet kamera i bakken, slika t både blitz og linse er ødelaagt, og jeg sliter fryktelig emd å bestemme meg for hvilket kamera jeg skal kjøpe. Har dere noen tips? Jeg vil ha et speilrefleks, helst canon, som tar gode bilder. Føler jeg er over nybegynner, men likevell ikke råd til å bruke en formue! !

Hvilket speilreflekskamera anbefaler du? 

Ellers har vi begge hatt jobbhelg, og brukt dagen i dag på å ha det gøy. Vi har hatt dobbelt besøk, først av Eirin og Victoria, og deretter Sonja, Stephan og Celina. Lilja og Victoria lekte seg godt sammen, og sannelig ser man at jentne har blitt store. De hujet og herjet, og Filip ble i grunn litt til overs, så han tok en lang dupp til neste pulje inntok heimen. Da Celina kom ble det Filip som tok styringen :p Lilja tok seg av pizzalaging til gjestene.


Dukkehus, leire og hoppedyr er tingen for disse to småsnuppene!

Vi tok også en liten tur ut, men det blåste veldig, så den ble kort! 😛

Hundene fikk også bli med ut.. . nybadet for helgen og greier!

I mrogentimene var det tre små kinesere på mobilen som var tingen . . . .


. . . og mens mammsen ryddet i skufer og skap i morgentimene, var det en søtis som gjerne ville prøve litt.. . . .

 

I morgen venter kjøpmannsmøte, og resten av uken har flere spennende punkt på planen!

6 kommentarer
    1. ååå, det er mitt mareritt – at de skal få tak i kamera å slenge det i gulvet! Skjedd en gang eller to, men har gått bra heldigvis. Jeg er veldig fornøyd med mitt Canon 600D 🙂 Men har ikke så mye erfaring så vet ikke ;P

    2. Cannon Eos M er knall bra. Kjempe bra kamera som er lett anvendelig, tar flotte bilder med god oppløsning. Helt grei i pris, type 2-4000 kr og vel verdt pengene. Kan selvfølgelig bytte på linser om man har flere eller ønsker å bruke forskjellige eller får lånt seg av andre. Kan taes med over alt fordi det ikke er for tungt eller tar mye plass.
      http://www.youtube.com/watch?v=p5kqOaeWQfc
      Anbefaler å ta en titt på denne modellen:)

    3. Jeg har Canon EOS 500D, og er veldig fornøyd med det. Lurt å ikke bruke en formue på kamerahus, og heller spandere på seg litt bedre objektiver! 🙂
      De barna dine er bare sååå søte 🙂

    4. Jeg vet ikke hvor mye du kan i forhold til foto.. du sier du føler du er over nybegynner, hva mener du med det? Har du god kontroll på manuelle innstillinger f.eks? 🙂 Hvis ikke anbefaler jeg deg å sette deg inn i det for og få maksimalt utbytte av kamera og objektiver. Du sier videre at du vil ha et som tar “gode bilder”, tror egentlig ikke du finner så mange kameraer i dag som tar “dårlige bilder” da. Men gode bilder avhenger først og fremst av fotografen 🙂
      Hvis du ikke har veldig høye ambisjoner og ønsker å investere i et fullformat kamera (ca 10 000 kr +) har det ikke så mye å si hvilket kamera du velger, da det stort sett er den samme bildekvaliteten i alle vanlige speilreflekskameraer med APS-C-bildebrikke. Det har derfor svært lite å si om du velger 500d, 600d, 550d osv, rent kvalitetsmessig. Forskjellen på APS-C kameraet er stort sett muligheten til å kunne filme, skjermstørrelse osv. Anbefaler deg derfor å velge kamera ut i fra hvilket behov du har for det lille ekstra og pris.
      Skal du ha nytt objektiv også så anbefaler jeg deg f.eks 30mm f/1.4 eller 50mm f/1.4, dette er lyssterke og gode objektiver som passer godt til f.eks portrettfotografering. Merk at disse er fastobjektiver, det er altså ikke zoom. Med f/1.4 i blender vil du få den “uskarpe bakgrunnen” mange ønsker seg. Hvis du ikke ønsker å legge fullt så mye penger i objektivet så er derimot 50mm f/1.8 et godt alternativ i forhold til pris, da du får dette for under tusenlappen.
      Håper dette hjalp litt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg