Helg!

Kvelden er i ferd med å innta stua. Stearinlysene er tent, og jeg venter på at Robin skal komme hjem fra butikken med noe godt. I kveld blir det Hangover, og en etterlengtet kjærestekveld. Pcn pakkes straks bort, og telefonen legges på soverommet. Noen timer uten den slags oppdateringer overlever vi begge. Det er fort gjort å bli sittende med en telefon i hvert sitt hjørne av sofaen, og ikke veksle så mye som et ord, så noen ganger tar vi oss i nakkeskinnet, og skjerper oss litt. Mest for oss selv. Som de fleste andre så går hverdagene i ett, og når helga kommer så skal man endelig ha tid til hverandre. Ihvertfall så er tanken å få tid til hverandre! Da skal man også ha tid til å ta den klesvasken man har skøvet til side de siste dagene, vaske bort hybelkaninene på badet, gå lange turer i skog og mark, kjøpe det siste barna trenger til barnehagen før høsten setter inn, besøke en gammel tante eller spise lunsj ute. Kanskje klarer vi til og med å presse inn en runde eller to på shoppingsenter, plukke opp noe småtterier vi mangler fra IKEA, bestille varer på jobb, lage gode middager som man ikek spiser til vanlig, eller slå til med en gjærbakst. Ja, for ikke å glemme barna. Vi tar oss tid til å finne på noe de får utbytte av, eller synes er morsomt, noe som også krever tid fra oss som foreldre. .  De to helgefridagen, som for vår del ofte bare blir til en, går så alt for fort. Frihelgen forsvinner før den har rukket å begynne, og jobbhelgene går i ett med ukedagene.

. . . men vi prøver selvfølgelig å gjøre så mye ut av det som mulig!

På fredag etter barnehagen ble det full fart med tacolaging. Da fikk jeg selvfølgelig god hjelp av Lilja som var superstolt over å ha laget sitt eget smykke på barnehagen! Kvelden tilbragte jeg sammen med lille Alba som hadde planlagt å høre hvor mange barnesanger jeg egentlig kunne og hvor mange ganger jeg kunne synge dem om hverandre! 😛 – det er mange! *knis*

Lørdag morgen ble en rolig start på dagen. Vi tuslet rundt i nattisen mens pappsen var på jobb, og lagde vafler til formiddagsmat. Da hadde vi ryddet, rotet, lekt og sovet alle mann. Vi stashet oss for en liten byrunde, og straks far i huset kom inn døra, rakk han bare å skifte før vi var på vei ut igjen. Familiehelga brukes til det den er verdt, spesielt når planen min var å dra ut emd noen venner på kvelden.


Snuppa fikk velge nesten selv i dag. Det ble varme klær, fordi hun skulle så absolutt ikke ha på noe skikkelig jakke!

Etter en runde på Sirkus Shopping, INGEN handling, en svipptur til byen uten handling, ble det spagetti til lørdagsmiddag. Jeg skulle videre ut på en plass her i Trondheim som heter “una”, for å spise med noen venninner. Restauranten var superfin, og maten var kjempegod 🙂 anbefales! – ikke minst var det god service! Vi måtte bestille bord ca 1 uke i forveien for å få bord på lørdag kveld, så det anbefales ihvertfall å være tildig ute 🙂


….og noen timer senere krøp en gråtende Lilja opp i sengen min, og skulle ha mamman sin. Hodet mitt hang enda ikke helt på plass, så Robin sto opp med kidsa, så jeg fikk sove et par timer til. De var godt! Og dagen fortsatte slik. Da jeg sto opp var det to solstråler som enda ruslet rundt i nattisen, så vi benyttet sjansen til å hoppe i senga og flire masse masse. Ungene storkoste seg, og etter en runde med rundstykker og egg, var BEGGE barna klare for en timeout. Det ble sannelig stilt i huset. Kalkunen fra forrige vinter lå på benken, og søndagsturen sto som neste post.


 Etter dupping ble det tur til kyvannet.

Nå har barna lagt seg, og det er endelig vår tur til å lade opp de siste timene før en ny uke.


GOD SØNDAG! ! !

 

5 kommentarer
    1. Så fine bilder Rachel =)
      Titter innom ofte, men ikke så flink til å legge igjen spor etter meg.
      Ser ut til at dere har en fin høst. God kveld til deg og dine
      Klem

    2. Veronica: Jeg bruker en spiraltang fra Corioliss 🙂 Det er fantastisk god, og gir store krøller, og ikke små korketrekkere 😉 Love it! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg