En fin familiehelg…

Endelig var det fredag! Vi startet helga med en “powertur” til Tunga Gård, hvor barna hadde vært på lavoleir gjennom barnehagen. De hadde hatt tidenes deiligste høstvær, og barna så ut til å ha kost seg, og ikke minst brukt MYE energi. Lilja ble sjeleglad da hun så at jeg hadde med meg både sveler og bæresele, og følte at uka var komplett når vi hadde sett hvor hun hadde tilbragt uka. Med noen noen skrubbsår rikere, og påfyll av skogsliv, treklatring, turgåring og grilling var hun klar for helg.

Fredag kveld ble det kos inn til foreldrene mine, og jobbing i huset. På mandag starter de å bygge huset, og vi gleder oss utrolig mye til å se at ting begynner å ta form. Innen da måtte vi ha ryddet tomta, og fjernet alt overflødig innvendig i huset, samt oe småterier, så vi brukte fredagskvelden på å jobbe.

Deilig høstvær, og min favorittårstid!!


Etter en turbulent natt, ble det så vi tok turen til IKEA for å kjøpe noe småtterier. Lilja ble med foreldrene mine en tur på hytta, så Filip fikk litt alenetid med oss. Det var godt for alle mann!! Det ble budsjttur på ikea, og endte opp med kun det nødvendigste vi trengte. Oppbevaringsplass. Jeg gleder meg som et lite barn til å begynne å tenke på innredning i nyhuset. Nå som vi er på en mellomstopp, blir det dårlig med interiør og slike innkjøp, så disse innleggene sparer jeg til når det virelig er noe å skrive om elker vise frem. Jeg håper at noen av dere lesere har peiling på interør og den slags, fordi jeg trenger all den hjelp jeg kan få! 

…har noen kanskje lyst til å innrede et rom i huset vårt?

Sjippo`hoi fra båten banan! Barna er flinke til å underhodle seg selv, noe som ikke er supervanskelig med to kasser fulle av bryllupspynt!!

Mine to favorittgutter <3


Chillpill i sofaen på Ikea… !

Etter lørdagskos, var det til for luftetur for mammsen.

Jeg brukte noen minutter eksra på badet, og følte meg i grunn ganske så fresh i forhold til utgangspunktet. Jeg var klar for en real jentekveld. Jeg børstet støv av et langt dongriskjørt, og dristet meg til å bruke en halvkort hvit genser med blonder. Alt annet enn uniform og joggeklær var godkjent, og jeg følte meg langt i fra å være en tobarnsmamma. Det var deilig. Og med Robins lange blikk, og presisering om at jeg måtte kose meg OG være forsiktig, forsvant jeg ut døra i en feiende fart. Da var det bare Rachel i fokus for noen timer. Som jeg gledet meg!

Kvelden ble vellykket, og formen var på topp. I dag fikk jeg sove lenge, og har tatt det relativt rolig resten av dagen.

Jeg har planlagt neste ukes innkjøp, og satt opp gjøreliste for den kommende uka.

Im Ready!

De av dere som har instagram må gjerne følge meg der. Dere finner meg på “rachelhauan”. Her deler jeg hverdagsglimt som ikke alltid ser bloggens lys, og ofte ting som skjer her ognå 🙂

 

Ha en finfin søndagskveld!

 

6 kommentarer
    1. Hei Rachel!
      Nå er det på tide at jeg legger igjen ett spor. Fant bloggen din ved en tilfeldighet for et par uker siden, og har siden da lest meg tilbake i arkivet ditt. Nærmer meg snart slutten. Kan ikke skjønne at jeg ikke har kommet over bloggen din før, for jeg leser jo mange blogger hver dag. Du har ihvertfall havnet på blogglista mi nå, og jeg må innom deg hver dag for å se om du har skrevet noe nytt. Du gir meg masse inspirasjon, og du treffer meg godt siden vi er på samme sted i livet ca. Jeg skal selv være forlover neste sommer og har derfor pga deg, bestilt prøvetime hos Eva Brud. Kommer selv fra Nordland, og tenkte å ta med bruden på Agape når vi skal på jentetur i oktober, men nå er altså Eva Brud også booket. 🙂
      Takk for at du deler noen biter av livet ditt med oss. Det er en sann glede å lese(jeg er lærer selv, og henger meg opp i alt for mange skrivefeil hos mange lærere, men hos deg kan jeg bare lene meg tilbake og slappe av. Deilig).
      Klem <3

    2. Hei Rachel:)
      Så artig å se at husprosektet går framover, tenker det blir spennende når huset har begynt å komme opp.
      Litt nysgjerrig her, bygger dere med kjeller+ 2 etasjer?

    3. Ragne: ja, gud, det er så spennende!! endelig begynner de liksom! Er dere kommet i gang? Laaang prosess!! vi bygger kjeller + 2 etg ja. Så total kvm blir ca 250 🙂 gleder meg!!

    4. Guro: åhh slike kommentarer elsker jeg å få. det er så hyggelig når folk tar seg tid til å fatisk lese hva som står skrevet. Det setter jeg veldig pris på! Takk for det 🙂 For å anbefale der noe når det kommer til brudekjoler, så er mitt sterkeste bud å dra til eva brud. Agape er for mange veldig bortkastet, om man ikke spretter rett inn i en størrelse de allerede har der.. mye bedre service på eva brud også 🙂 slør og tiara er til salgs hos meg :p masse masse lykke til! Og la gjerne høre ifra deg flere ganger!:)

    5. Jeg sendte bruden rett inn til deg etter å ha lest bryllupskategorien din og jeg tror at hun allerede har sendt deg en mail ang stæsj til bryllupet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg