Filip 1 år!

27 august 2012 kl 04.00 ble Filip Valentin født. Med sine 47 cm, og 3585 gram var han verdens herligste guttebass. Han var helt perfekt.  Etter en litt turbulent fødselstid med Lilja, fikk jeg endelig oppleve det å bli «mamma med en gang», og fikk kjenne på det å få barnet mitt i armene. Jeg husker enda den stolte, glade og ikke minst takknemlige følelsen jeg fikk da jeg kunne holde han. Babyen min.

Søtisen fikk parkdress fra Ticket To Heaven fra Lillemartine.no. Her har Filip pyntet seg i dongribukse og skjorte fra hm, vest fra Phister og Philina, og lue fra Kappahl.


Pakketid!

Det er helt utrolig at dette året allerede er omme. Det at vi har to barnehagebarn og at Filip har blitt ett år er i grunn ikke til å tro. Permisjonstiden er over for lenge siden, og hverdagen har kastet seg over oss alle mann. Med krone på hode og ventende gaver, var Filip en forundret gutt på dagen sin, men som nesten alle andre barn var kake og ballonger en slager, og det så ut til at bursdagsfeiringen var vellykket. Med nye sko, klær og en hel haug av leker, var det absolutt ingen sak å være minstemann og bursdagsbarn! Lilja fikk selvfølgelig være med på moroa, og synes at nye leker var helt topp!

Morgenstund på plattingen. Matboks er faktisk noe vi ikke har, så sølvfolie duger nå om dagen! ! !

Ellers så flyr dagene litt ifra meg for tiden. Vi er på flytte fot, og har beveget oss på vestkanten av Trondheims by, nærmere bestemt Byåsen. Vi har flyttet inn i en leilighet mens vi bygger hus, og er i ferd med å selge rekkehuset vårt på Nidarvoll. Vi har begynt i jobb begge to, og det er herlig å endelig ha tilbake sin høyre hånd. Mye tid går med til rushtrafikk, noe som er en ny opplevelse for oss, da en av oss har vært i permisjon de siste årene (svangerskapspermisjon, fødselspermisjon, mammapermisjon, pappapermisjon? og så på nytt igjen..! ).  Derfor er planlegging av dagen er et must for at kabalen skal gå opp, og for at ting skal gå på skinner.


Husprosjektet går fremover, og Robin, Pappa og Håkon (broren min), har jobbet tidlig og sent for å få lagt ferdig isolasjonen innen tidsfristen. Både store og små hjelper til rundt huset når vi kan, og Lilja er blitt en ivrig rydder. Jeg har brukt kveldene på å pakke ut i «den nye leiligheten». Snart ser det faktisk ut som om at vi bor her! ? bortsett fra at vi mangler kjøleskap!

På grunn av at vi IKKE HAR INTERNETT blir det litt i rykk og napp herfra! Forhåpentligvis er jeg tilbake og back on track i løpet av helga!

Følg meg gjerne på instagram: rachelhauan , og se hverdagen vår derfra!

 

Rachel

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg