Oslohelg!

Forrige helg tok jeg turen til Oslo for å besøke søsteren min, Ronja. Vi hadde en fullbooket plan vi skulle gjennom, så vi satte igang så snart jeg hadde kommet meg inn til sentrum. Første stopp var Garderobemannen, som vi hadde hørt så mye positivt om, men som vi ble mildt sagt skuffet over på både pris og service. Etter en bomtur hos dem, dro vi videre til ikea. Oppdraget var å kjøpe garderobeskap til tre ulike rom, OG montere disse. Skapene skulle ha ulik høyde og bredde, og dørene skulle være i speil.

På IKEA leverte vi målene våre til en på garderobeavdelingen, og forklarte hva vi ville ha. Etter noen minutter hadde vi det klart, og fikk plukklisten printet ut fra den ansatte. Fornøyde over handelen, fikk vi en sterk kar til å hjelpe oss med å løfte over 500kg med flatpakker. Du skulle sett de blikkene vi fikk da to småjenter som oss kom rullende på digre vogner med en hel haug av skap I HØYHÆLA SKO! Jadda… planen var at ting skulel skje kjapt, men ikke så kjapt!

GARDEROBE = CHECK!

Da vi kom hjem etter runden vår,bar turen videre på lunsj med han som skal være toastmasteren i bryllupet vårt. Vi koste oss i solen på Tjuvholmen, og ble godt kjent på bare tre timer. Etter lunsj, hadde ikeavarene blitt levert på døren, så vi satte igang emd å montere! Ronja hadde utstyrt seg med borrmaskin, så monteringen skulle gå lekende lett. Noe den igrunn gjorde, helt til vi skulle reise opp skapet. Da viste det seg at vi hadde fått for høye skap, og at vi ikke klarte å reise det opp. Skapet endte i tusen knas på gulvet, og vi satt tilbake tappet for mot. For en uflaks!

Ronja hadde til og med bestilt expresslevering hjem, slik at vi kunne montere skapene mens jeg var på besøk. Det var jo en av hovedgrunnene for at jeg dro dit!!

Uansett, så ble ikke kvelden helt vi hadde trodd. Vi måtte legge ifra oss skapene og sinnet, for å møte to venninner av meg på Aker Brygge til middag. Det ble sannelig cæsarsalat nr 2 den dagen!

Etter en intensiv middag, gikkt uren videre til IKEA IGJEN. De stengte kl 23, så vi hadde satt av en time for å få klarhet i feilen angående garderobeskapene, og løse problemet. Etter mye om og men, endte det i at saken ble sendt til kundeservice, og at vi etterhvert ble lovet av ikea skulle ta kostnadene med å hente de produktene som var plukekt feil, samt bringe nytt og i tillegg montere skapene.

Fredag kveld stupte vi i seng, og startet lørdag morgen med støvsuging, maling og rydding. Etter noen timer med det kjedelige, var tiden inne for å prøve ut brudesminken, samt se hvordan brudehåret ble seende ut etter at jeg hadde satt på meg peaks hår. Det ble jo bare sååå fint, så nå kan jeg huke av både hår og sminke på bryllupslista mi!

Etter lange innetimer på lørdag, ble det en tur til byen for å finne forloverkjole, og småtterier.

Søndag ble det avslapping før jeg skulle dra. Jeg avsluttet den hetiske helga med å dra fra flyplassen og rett på besøk, og var så og si klar som aldri før til ei ny og hektisk uke, som i skrivende stund snart er over!

 

 

2 kommentarer
    1. Det med skapene hørtes kjent ut;) hår og sminke var bare helt nydelig! Også må jeg spørre hvor dere fant kjolen til Ronja? Den var så enkel å så fin;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg