Navnelapper til Barnehagestart!

Tiden er her, og august måned vil for oss preges av barnehagestart. Lilja er allerede godt inn i barnehagerutinene, men nå er det minstemann Filip som står for tur. Heldig som vi er har han kommet inn i samme barnehage som Lilja, og allerede fått prøvd seg på barnehagetilværelsen gjennom å levere og hente Lilja. Han har rukket å hilse på mange nysgjerrige og ivrige barn, og sett ansiktene til mange av de ansatte.

Barnas barnehage er delt inn i små avdelinger for de små, og med en gjeng på rundt 9 stk skal Filip bli kjent med andre jevnaldrende barn. Avdelingen er kun for de minste fra 0-2 år, og Lilja blir flyttet over til avdelingen for de mellom 2 og 3 år. Som mange andre foreldre så er jeg i gang med planleggingen av både klær og utstyr til dem begge, og da er MERKING AV KLÆR en vesentlig del!

Merkelapper på klærne er et must, og sannelig er det MYE som må merkes. Helst vill de at vi skal merke ALT, men jeg må ærlig innrømme at jeg merker de klærne som er nye, og de som litt verdifulle, slik som ull, kjoler, strikkaklær osv. Strømpebuksene er ok, men når det kommer til truser og sokker, så er ikke dette de plaggene jeg merker først!

Denne gangen har jeg bestilt navnelapper fra Askeladden navnelapper, og er foreløbig utrolig fornøyd. Jeg bestilte kun STRYKEFRIE fargelapper, og tenkte å gi dem en sjans. Fordelen med å slippe å stryke er jo at man sparer mye tid, og for den uheldige så slipper man å ødelegge så mange lapper og klær! Lappene kommer i mange herlige mønstre og farger, og her kan kun fantasien bestemme HVA som skal stå på lappene.Jeg har valgt å “sprite” dem opp med litt morsomme navn. 

Har du ordnet med merkelapper til klærne til dine barn?

Her har vi også brukt merkelappene på matbokser, fruktbokser og vannflasker. Det er ALLTID noe som forsvinner, så nå har jeg faktisk merket alt av utstyr som blir tatt med i barnehagen! Superenkelt når det bare er klistremerker som skal festes på..! Forrige gang brukte jeg strykelapper, og de var geniale de også. De klærne vi bruker fortsatt har enda lappene på, så kvaliteten er super på de også! De festet jeg enkelt med rettetang..! 


Fruktbokser sortert etter farger. Jentefarger og guttefarger, med hver sine navnelapper.

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Hei hei vi har også disse lappene, men jeg er ikke helt fornøyd med de strykefrie. Har gjort det som står Anvist, men likevel faller de av i vask :/ eller faller av etter hvert… Kjedelig. Men de man stryker på sitter som Smurt, de får jeg ikke av om jeg så vil :p
      Håper du får en du kveld 😉
      Nina

    2. Hei! Jeg lurer på hvordan disse var? Sitter de godt? De er ikke for stive slik at det irriterer barne med kløe osv? Første barnehagebarn fra august, så er litt ny i gamet ;p

    3. Janne: hei 🙂 jeg synes disse var topp! Vi bruker siste rest nå, så skal bestille fra samme plass igjen til høsten 🙂 foretrekker de som kan klistres på.. det år superkjapt! 🙂 ikke hatt tilfeller av noen som har falt av, og ihvertfall ikke noen reaksjon på huden på mine to 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg