Bryllupsforberedelser – brudebuketten –

Brudebuketten er på en måte toppen av kransekake for min del…det blir den siste finishen som gjør at alt blir helt perfekt til den store dagen.

Jeg har sett for meg hvordan brudebuketten skal se ut, og i hvilke fargenyanser, og har lagt min lit til min superflinke venninne Karianne, som har utdannet seg som blomsterdekoratør. I tillegg er hun kokk, OG bryllupsplanlegger, så her har dere ei dame som virkelig kan faget sitt. Med flere lokale plasser rundt om i Norge tilgjengelig og mange års erfaring innen faget er dette dama dere må huke tak i for gode råd og tips, og ikke minst om du ønsker at noen skal planlegge den store dagen sammen med deg. Hun og mannen driver firma Hos Almås catering, og er trøndelags største og beste på bryllupsplanlegging. Det tar også på seg alle typer selskap. Uheldig for meg var Karianne fullbooket min bryllupshelg, så jeg må klare meg med gode tis og råd på veien! 

Jeg har sett for meg en sammensetting av dus lilla, mye hvitt, en desj med lysrosa og kanskje en brosje eller silkebånd. .

Bukettene på bildet over er laget av kunstige blomster, og dekorert med brosjer.


roser og peoner er superfint sammen i en brudebukett…!


Herlige farger, og perfekt til vårt tema!

Brudepikene må også ha blomster, og for min del er det 4 brudepiker i ulike aldre. Fra Lilja på 2 år, til Anna på 14 år.

Synes du at brudepikene burde hatt lik bukett som bruden, bare mindre, eller velge feks ensfarget/eller motsatt om bruden har det?

På bildet under ser dere hva jeg mener med ulike blomster på brudepikene og bruden. Jeg ser også for meg at det er lekkert med hvite knapphullsblomster?

 

Hvilke blomster ville du valgt til brudebuketten din? Hviilke farger liker du?

Har du noen tips til HVOR man bør kjøpe blomster?

7 kommentarer
    1. Jeg skal ha peoner og roser i min bukett, og kanskje orkide 🙂 Til bordene planlegger jeg å ha samme blomstrene som i buketten, og ha de i mange glassvaser i forskjellig høyde og størrelse. Da blir det ikke så mye blomster i hver vase – og enkelt å lage til selv. Tenkte også å legge perler i bunn på noen av vasene 🙂

    2. Hei! Nå vet ikke jeg om du allerede har gjort dette, men jeg ville startet med å forhøre meg med blomsterbutikkene i forhold til hvilke blomster de kan skaffe på det tidspunktet du skal gifte deg. Det kan fort være ganske ulikt utvalg i juni kontra august. Jeg fikk meg i alle fall en overraskelse:)

    3. Sola: Takk for tips 🙂 Jeg var innom noen butikker før helga, og jeg skal igrunn ha fokus på roser, så det kom de til å ha 🙂 Men jeg spurte ikke om fargene på rosene, om det kunne ha noe å si på årstiden.. får ta meg en tur til…. 🙂

    4. Anbefaler deg å ta med et bilde av hvordan du kan tenke deg buketten og dra rundt til blomsterbutikkene. Det gjorde jeg, og det sparte jeg penger på. Prisene varierer mye, alt dra 1500-4500 var prisene jeg fikk. Ente opp på Saupstad blomster, da de var rimeligst 🙂

    5. Hehe, vi har ikke forlovet oss ennå 🙂 Har vært sammen i seks år, så det er på tide! Håper og tror det skjer noe i løpet av sommeren :p Jeg har planlagt det meste i hodet mitt, så håper på bryllup om ett år eller to :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg