Bryllupsforberedelser – Invitasjonene – DIY –

Endeig er innbydelsene sendt ut, og svarene begynner å strømme på. Jeg har holdt litt tilbake på dette som har med innbydelsene, i og med at jeg ville holde det litt hemmelig for de som skulle motta en. Men NÅ kan jeg begynne å tipse og dele med dere..

Etter mye om og men, frem og tilbake og frustrerte kvelder, ble jeg endelig enig med meg selv, og ble ganske så fornøyd med resultatet. Det ble invitasjoner i hvite esker med silkepapir, skrevet i word av meg, med en brosje og silkebånd som pynt. Den totale summen per innbydelse ligger på rundt 20 kr. Her har jeg bestilt mesteparten fra utlandet, men arkene jeg har brukt er fra Binders.

Jeg skrev innbydelsene i word, og brukte skrifttype Janda Elegant Handwriting og Jellyka – Love and Passion. Jeg stilte inn marg på 1,27 cm, og papirstørrelse på 14 cm, og tonet ned skriftfargen slik at den ikke ble helt svart. Jeg brukte skriftstr 20 på overskriften, 12 og 16 hoveddelen, og 10 på svar og mail. .Underskriften vår skrev jeg med skrifttype Quickier Demo. Rundt kanten av invitasjonen lagde jeg en kantlinje i lys rosa (3pkt). Jeg skrev på begge sidene av arket, mest fordi det var pengebesparende, men også fordi det er lettere for den inviterte å holde styr på invitasjonen.


Jeg brukte ark fra Binders, lyserosa diamanter fra Ebay. Jeg kuttet arkene selv i 14 x 14, og stilte inn printeren på det samme.


Jeg skrev på begge sidene, knyttet et bånd med sløyfe rundt arket, og pyntet med en brosje.

Det er utrolig mye lekkert man kan få kjøpt, og jeg brukte mye tid på å finne noe som ikke var for dyrt, som man ikke behøvde å kjøpe supermange enheter av, og som ikke ble en formue å frakte til norge. Jeg bestilte prøver på noen, og endte til slutt opp med to typer. Jeg kunne godt bare hatt den ene, men da jeg bestilte var jeg så usikker, at jeg bestilte halvt om halvt. Brosjene jeg endte på er kjøpt på www.gets.cn


Jeg har brukt flest av den til venstre, og bestilte kun prøver av den til høyre.


Avlang Brosje, kan kjøpes her. På de fleste brosjene står det at det er minimum ordre på mellom 100 og 500 stk.

Jeg tok en sjanse, og bestilte mindre, og det gikk fint!


Invitasjonene ble lagt i silkepapir som jeg hadde klippet til, drysset med lyserosa diamanter og lagt i esker. Her festet jeg silkepapiret med “glue dots“.


De hvite eskene er kjøpt hos Craftcreations.com. Her må man huske å kjøpe både bunn og lokk!!

Eskene ble pyntet med rosa og hvite bånd, og en merkelapp med navn.


Disse har jeg laget i word, og det er superenkelt! Lag tekstbokser med stor mellomrom mellom hver. Ikke mer enn tre på hver linje (alt etter som hvor stor skrift du bruker). Skriv navnene i tekstboksen , legg i ønsket ark (jeg brukte samme arktype som på invitasjonen), og print ut. Her brukte jeg en sirkelpuncher på 2″ for å trykke ut navnene. Tok hull med en hullmaskin, og festet på silkebåndet. Woala! 


Her ser dere de to typene jeg brukte.

Jeg måtte bruke begge da det var så mange invitsjoner! Totalt lagde jeg 60 invitasjoner, med over 100 inviterte.


Her er noen instagram bilder av invitasjonene fra både meg og andre:


♥ Følg meg gjerne på Instagram på RACHELHAUAN ♥

 

Nå skal jeg pakke ferdig, og gjøre meg klar til å dra til Sandefjord i morgen tidlig. Jeg skal nemlig besøke herlige Rebekka (FruMaela), og hennes nydelie familie.

Jeg og Filip skal kose oss på utflukt fra mandag til onsdag, og Robin ser frem til noen dager alene med snuppa har hjemme.




 

 

39 kommentarer
    1. UTROLIG nydelige og fantastiske!!!! Dette lå det virkelig mye flid og arbeid bak! Virkelig inspirerende!!! (Bare “synd” jeg er gift.. :p )

    2. krist.in: takk for det 🙂 Skikkelig herlig bilde av dere i invitasjonen. Det blir nok knallbra! Var ås noket inne på bloggen din her om dagen, så fant jeg disse søte greiene som man har under kaker osv.. så det må jeg bestille.. etterhvert! Ebay er jo skummelt til tider 😛 Avhengighetsskapende! 😛

    3. Åååå det var fint! håper våre blir like fine når de er ferdige! Nesten som om jeg vil begynne på nytt, men kan jo ikke lage nye hver gang man ser noe som kanksje hadde vært finere :p

    4. De var helt fantastisk fine! 🙂 Adressen til siden du fant dem er ikke med .com men med .cn…. linken førte meg til en eller annen merkelig side, så jeg skjønte først ikke helt hvor i all verden du hadde funnet brosjene.. 😉

    5. Jill: Takk for det 😀 Ble da fornøyd med dem til slutt! Åja, det tenkte jeg ikke over..! Skal gjøre det om så flere kanskje finenr dem! 😉 takk for det!

    6. Nydelige invitasjoner! Har lyst å prøve å lage noe lignende!
      Hvilken størrelse kjøpte du på eskene? Var så mange at jeg ble forvirret..hehe.
      Hvilke størrelser har du på silkebåndene?

    7. Ingvild: takk for det 🙂 Det er enkelt når man først har bestemt seg for hva man vil . jeg brute tid på å bestemme meg, samt å finne rimelige ting. Eskene var et apittel for seg selv.. de måtte jo brettes hver og en!! ak..! men jeg kjøpte den som heter BOX47. husk bunn og lokk! Silkebåndene brukte jeg litt forskjellig, men det fineste ble 15mm. Ikke større om du skal lage sløyfer eller knyte på noe.. og her bestilte jeg for lite bånd, så man trenger MYE bånd om man både skal bruke til invitasjonene + eskene.

    8. Nydelige invitasjoner! 🙂
      Lurer på å bestille slike perlebrosjer til dåpsinvitasjonene våre, men får ikke til å bestille mindre enn 100. Hvordan fikk du det til? Skulle bare hatt ti. 😉 Hvordan var portoen`? 🙂

    9. Kjersti: jeg prøvde først å bestille færre. Først bestilte jeg bare 10 stk, for ås e hvordan de var. Men da jeg skulel bestille bare 40 stk ekstra, gikkd et ikke, så jeg mått bestille flere. Jeg ville prøvd, og går det ikke får du en mail på det, og du får pengene tilbake 🙂

    10. Tusen takk for raskt svar! 🙂 Problemet er at når jeg legger inn ti, eller et lavere antall, kommer det opp en boks som sier at det ikke er mulig å bestille færre enn 100. Så uansett om jeg prøver eller ikke, får jeg ikke lagt inn bestilling på ti. Lurte på om du hadde en lur “omvei”. 😉

    11. Sukk, så nydelige invitasjoner. Tror jeg må stjele denne ideen altså. Var utrolig nydelige! 🙂

    12. Hei, disse var kjempefine!:D Jeg skal gifte meg neste sommer, og har lyst til å lage invitasjoner med eske. Men jeg lurer på hvordan du fikk sendt de i posten? Måtte du har en egen konvolutt over med adresse og frimerke? Og holdt esken seg pen til den var kommet frem?
      På forhånd tusen takk for svar!:)

    13. Sigrid: hei 🙂 De vi skulle sende per post pakket vi inn i gråpapir. Det gikk fint 🙂 Vi leverte de fleste selv, men de osm fikk per post ble fornøyde de også 🙂 silkepapiret holder på en måte på plass både invitasjon og rhinestones 🙂 Masse lykke til emd planleggingen 🙂

    14. Æææ, så utrolig mye fint du har klart å få til! Storimponert 🙂
      Jeg og Christian skal gifte oss enten aug/sept 2015 eller 2016 – jeg kommer til å snike innom bloggen din flere ganger for inspirasjon 🙂

    15. Hei!
      Skjønne innbydelser!!Skal ha lignende selv,men med en liten Real housewifes of Beverly Hills vri på eska:-)))Prøver å bestille de avlange brosjene,men minstebestilling er på 500…!Får ikke bestilt mindre..?Hvordan gjorde du det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg