Klage, Syte.. – Get a grip!

Har dere noen ganger følt at du klager litt for mye over ting som egentlig ikke er å klage over? Eller kanskje “offer” deg over noe som egentlig er helt ok? Er det noen dager hvor ALT bare er helt på trynet, og alle “burde, skulle, vill tankene sniker seg på?

Flere ganger tar jeg meg selv i å “tråkke på meg selv”. Det skjer ofte de dagene jeg er litt ekstra sliten, og kanskje har tatt vann over hodet. Høres det kjent ut? At jeg har mye å gjøre? Joda, jeg LIKER å ha mange baller i lufta og at ting skal skje kjapt, men slike uforutsette ting som feks syke barn eller ting som tar lengre tid enn anntatt, er jeg ingen “fan” av !

Stakkar Liljamor er syk igjen, men her i heimen er det ingen ro å få. Mammsen må planlegge ombygging av butikk mens pappsen er på jobb, så da blir det plutselig hele familien på jobb. . Og for å ta dette tilbake til det jeg skrev først, om å klage litt for mye, så er det nettopp det jeg gjør i slike situasjoner. Jeg tar meg i å klage over at jeg må ha med meg ungene på jobb noe jeg egentlig ikke har tid til, men i bunn og grunn er det jo ikke noe å syte over, i og med at jeg har jo faktisk permisjon, og syke barn skal prioriteres før jobb! Selvfølgelig er disseto ukene ekstra hektiske, men til ettertanke så skal jeg bli flinkere til å ikke klage. Jeg skal bli flinkere til å se det positive i situasjoner og vri det til min “gevinst”.

Jeg har jo nevnt det tidligere også, at er det noe jeg blir sliten av, så er det syke barn. Spesielt nå som vi har to så små barn, så må jeg si at dette har vært vår største utfordring.Altså, dette med å få nok søvn! Syke barn + lite søvn + alt for mye å gjøre = dååårlig mammarachel!!

Så planen etter 1.februar er å SOVE, KOSE, TRENE, SPISE, GÅ TUR OG NYTE!!

Etter 3 dager med feber, er formen på bedringens vei, og vi synes at morgendagens planleggingsdag var helt midt i blinken.

I kveld har Filip og Lilja har kost seg i sofaen i NYE nattiser fra MeeToo fra  LilleMartine.

2pk nattis PÅ SALG TIL KR 99 HER

Åhh…babyene mine vokser så alt for fort!!!Se så store de har blitt!!

Til helgen er Filip 5 måneder!!


OG med det samme vi jeg tipse om at LilleMartine også har KIVAT ulldresser til 30 % nå!!!

Lilja ELSKER sin drakt, og den er absolutt å anbefale!!

Da skal jeg fortsette kvelden med sydentursurfing! ! !

FORRESTEN, så har jeg glemt å kåre vinnerene av SMÅTROLL MESSA konkurransen jeg hadde for en stund siden!

Kommer i morgen sammen med dagens vinner fra Knerte & Karoline!!

 

11 kommentarer
    1. Kjenner meg fullstendig igjen. Jeg selv er også slik at jeg har mye å gjøre, og liker det slikt. Sitter sjeldent i ro, og når det kommer uforutsette ting sliter jeg litt. Man må jo bare rekne med at de små blir syke, men uansett er det aldri morsomt. Må vell bli flinkere til å snu om jeg også, og roe meg ned litt i hektiske situasjoner.
      Så bra at formen bedre, her kom feberen i hus i dag.. bah. Nydelige klær på dine søte små. 🙂 Ha en fin kveld.

    2. Søte pysjer de har:)
      Er ikke fan av syke barn jeg heller,blir fort stressa pga av det og jeg har nesten ikke egenmeldinger igjen på jobben.

    3. ..men jeg mener vi har lov til å klage avog til jeg,- at man skal la følelsen av å være sliten, trøtt og uopplagt etter lite søvn være helt ok.. Det er lov å klage mener jeg, men selvfølgelig alt med måte.. det hjelper ikke å syte over hver minste lille ting, men ‘konstruktiv’ klaging må være lov!

    4. nattefr0st: Huff, god bedring! =/ Godt å høre at jeg ikke er alene om dette! Noen ganger føles det nemlig som at det bare er jeg som “klager over barna”!

    5. Nina: huff ja! Sånns ett er det flott å være sin egen sjef! – slipper å tenke på antall egenmeldinger 😛 Jeg tror faktisk både jeg og barna kunne gått i pysj dagen lang!!

    6. myruin: JA, så absolutt, det må være lov ja..! og det er helt OK! 😀 Men det er nok de der små tingene som egentlig ikke er noe å syte over jeg syter over 😛 det baller litt på seg, så blir det bare surr og dårlig stemning!! 😀

    7. Kjenne meg sånn igjen!!!… I hjertet så står ungene først, men når de da “hemmer” meg med sykdom, som det virkelig har vært flust av i vinter…. og så tar jeg meg i og synes synd i meg selv :P!…
      Nydelige pysjer på go`ungane :D:D!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg