Sjokoladekonfekt med Baileys og Pistasjenøtter

I dag vil jeg tipse dere om en ny sjokolade. Etter å ha laget oreosjokoladen med peanutter opptil flere ganger allerede, måtte jeg prøve meg på noe nytt, og i og med at jeg elsker både sjokolade, nøtter og baileys, så ble det hovedingrediensene!

Hjemmelaget sjokolade og konfekt er perfekt å gi bort i gave til de som har alt, eller ikke ønsker seg noe spesielt. Skal du kanskje på besøk i julen? Ja, da er en pose med noe godt en perfekt opmerksomhet til vertsskapet. Hos oss er det nok flere som kan vente seg noe godt til jul, blant annet mamma som har “bestilt” julegodt.

Sjokoladekonfekt med Baileys og Pistasjenøtter:

♥ 4 plater mørk kokesjokolade

♥ 100 gr meieri smør

♥ 120 gr saltede pistasjenøtter

♥ 1 ts salt

♥ 4 ts demera sukker

(kjøpes i vanlig matbutikk.Se HER for pakning -den til høyre)

♥ 2ss Baileys

♥2 SS varm sterk kaffe/eller smak til med kaffe extract

♥ 5 knuste oreokjeks

♥ vaniljestang (ca 2 cm )

Fryser 30-50 min, kjøleskap 1-2 timer. Skjær i ønsket store biter. Oppbevares kaldt.


Sjokolade i glass som pynt….


Konfektbiter med en twist av kaffe og baileys. En litt sterkere sjokolade med mer smak.


Delikat sjokolade perfekt til enhver anledning…


En oppskrift verd å prøve 🙂 Jeg har også laget pikekyss, Crusli sjokolade kjeks og Cafe bakeriet Cookies som venter på å få vist seg frem på bloggen!

Alt til sin tid…!









3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg