Dåpsforberedelser

Det er ikke mange dagene igjen til lillegutt skal døpes. Søndag 9.desember, kl 11 går startskuddet, og familien samles for å hylle vår kjæreste Filip Valentin. Selskapet skal holdes hjemme hos foreldrene mine, og maten er det jeg som lager Her har jeg valgt å lage kyllinggryte med salat, ris og baguetter. Enkelt, og godt. Vi dropper dessert, og går rett på kakene!

Personlig synes jeg det å stresse før en slik begivenhet bare er tull. Det er jo tross alt vår nærmeste familie, som kjenner oss både på godt og vondt, som kommer, og de tåler at huset ikke er snudd opp ned for anledningen. Kakebordet trenger ikke være for 40 stk, når man bare er 20, og gavene trenger ikke være pompøse og enorme. Man trenger ikke bruke flere tusenlapper på verken mat, kaker eller bordpynt. I morgen skal foreldrene mine sette opp bordet, og på fredag pynter og ordner jeg. Lørdag er det kakebakedag + lage maten vi skal serveere, og vips så er det søndag! 

Som mamma gleder jeg meg til å få døpt gutten min, men som Rachel, gleder jeg meg til å få det overstått og begynne på jula ! !

Jeg kan nesten ikke vente på å begynne å bake, og jeg tror sannelig jeg må frem med bakekunnskapene i morgen om lillegutt sover…

Min lille yndlingsgutt <3

15 kommentarer
    1. Humrer.. så godt sagt.. Stresser ikke til slike dager jeg heller.. De blir da både døpt, konfirmert osv.. Hovedsaken er vel at folk får treffes og kose seg sammen.. Lykke til! :O)
      Jul blir det jammen å, uten at en stresser..:-O

    2. Andrea Sukkestøl Pedersen: Kutter kylling i biter og steker det dagen før. Lager gryten og setter den på kjølerom. Så blander jeg og koker opp på søndag 🙂 Det tar jo ikke mer enn 15 min, så er gryta varm 🙂 Jeg tror nok jeg bruker en helt vanlig TORO kyllinggryte (indisk eller noe slikt), men tilsetter litt mer fløte, creme fresh for en fyldigere smak 🙂 Salaten lager og blander jeg på lørdags ettermiddag 😀 Risen er jeg usikker på, men den kan nok lages ferdig på lørdag den også 🙂 Når det kommer til baguetter så bestiller vi opp ekstra på jobb til lørdag, som vi varmer litt i ovnen og skjærer opp på søndag 😀 Og etter streng beskjed fra mamman min, må jeg lage ALT for mye 😛 (..heldigvis så spiser vi mye kyllinggryte, så er flott å fryse ned om det blir for mye!!)

    3. Laila :O): ahh..stress høre ikke hjem å sånne situasjona.. På jobb derimot, da får æ julestemning om det e stre.. Stress = GOD jul..! ! 😀

    4. Lykke til med dåp. Vi hadde dåp søndag og godt å få overstått . Jeg stresset alt for unødvendig .. kos deg med familie og minsten :)) håper dere får en strålende dag 🙂

    5. Ok, høres jo kjempegreit ut. Men du må vel ha en enormt stor gryte? Blander du risen oppi gryten også?
      Hvor mange er dere ? 20, eller var det bare for å lage et bilde på at man ikke trenger å lage til dobbelt så mange som man er i selskapet?

    6. Andrea Sukkestøl Pedersen: Tja, gryta er vell ganske stor ja.. om du ikke skal ha dåp til helga, så kan jeg jo legge ut bilder av mate, og finne ut hvor mye og hvor stor gryta er 🙂 Risen lager jeg i egen kaserolle, og serveres separat. Hvis ikke måtte jeg hatt en jumbogryte! 😛 Nei, det går ikke!! Men ja, både et bilde og fakta.. vi blir ca rundt 20 stk, så lager nok en 8 poser kyllinggryte, og mer enn nok kylling 😛 kan finne ut og skrive ned det også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg