TheInsideStory-Trening&Sånt

Det å liksom skulle komme iform igjen etter to fødsler på rappen er lettere sagt enn gjort. Og fra å være ganske “fast i fisken” til å faktisk ikke være det, er en stor forandring for min del! Jeg har i mange år strevd med spiseforstyrrelser, og til tross for at jeg er frisk som en fisk den dag i dag, er det mange grublerier rundt dette med mat og trening. Per i dag er jeg slik som de fleste normale, og unner meg noe godt, kanskje litt for ofte, og tenker ofte tankene om å bli sunnere. Tanken om å  begynne å trene forekommerr oftere enn det handlingen gjør.. 

Jeg har tidligere snakket om energisluk. Mine energisluk er å tenke på ting som skal gjøres, eller som burde blitt gjort. Her kommer også trening inn i bildet. Kanskje på en litt annen måte enn det å “burde vasket klær”, men så absolutt noe som henger over skuldrene mine.

For å se det på en annen side så er det jo en fin ting at jeg faktisk føler at jeg snart må begynne, fordi det tilsier jo at motivasjonen snart er på plass. For uten motivasjon, er det faktisk ikke noe morsomt å trene!

Altså, jeg klager ikke. Det er jo bare jeg selv som kan bestemme, og andre har det nok værre enn meg når det kommer til motivasjonen.  Men for min del handler det faktisk om å holde hjerne og kropp i sjakk. Innviklet, men enkelt. Forstå det den som vil, men det å være sykelig opptatt av mat og trening over en lengre periode gjør noe med måten man tenker på, selv om man har kommet seg ut av det “sorte hullet”. Dette med trening og kosthold vil nok alltid ta en litt større del inne i mitt hode, enn i mange andres.

Cut to the chase… :

Jeg har begynt å trene!

(…dere merker det at jeg skryter ganske mye av den ENE turen jeg har vært å trent? Jepp! Det er den første og værste!)

Så fra NÅ av, skal jeg ihvertfall ha på samvittigheten at jeg har begynt.

Smått? Ja, kanskje, men en plass må man begynne!

45 min PulsStep, og en heftig puls senere, var mammsen strålende fornøyd over dagens innsats!

(..gruer meg allerede til å bli stiv som en stokk i morgen!! )

 Mine trenignsmål:

* Få bedre kondisjon

* Stramme opp –  bygge muskler

* – 5 kg (ned til det jeg var før Lilja) (innen Februar 2012)

* Glede meg til trening

 

 

4 kommentarer
    1. Flinka 🙂 Jeg jobber tilogmed på 3T, men er ALT for dårlig til å komme meg avgårde selv. Det hjelper veldig hvis man har noen å dra sammen med, da er det ikke like lett å avlyse 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg