Påtvungen kjæreste??

Byturen endte i et par nye vintersko fra Converse, og en bukse fra Zara til meg, Bukse til Robin og blå maling. Det ble påfyll med eplekake og krem fra Jordbærpikene, amming  på byens beste ammerom, og en snarvisitt innom LilleMartine for å vise frem Filip i sin nye drakt som han fikk fra dem 🙂

På grunn av at vi skulle kjøre en bil, og ikke orket å styre med to vogner i bilen, ble det deling! Vi hadde også med bæresele til dem begge, så det ble bare kjærestekos mens mammsene spiste mat, og på vei hjem. Det så ut til at de koste seg sammen!

Drakten til snuppen er fra LilleMartine og fra merket MeeToo kr 299,-. Den kan man kjøpe HER

Da vi besøkte Lille Martine så jeg at de hadde fått inn masse fint til vinteren.

Jeg lurer nå på om jeg skal kjøpe en vinterdress, eller om det er slik at man bruker parkdress med mye under?

Hva anbefaler du som har erfaring med dette??

I tillegg så bare MÅ jeg kjøpe en slik lue fra Kivat. De var jo bare SUPERSØTE!!
(..men det får bli når lønna kommer!!)

Luene kan man kjøpe i nettbutikken til Lille Martine til kr 399 ,- HER

 

 

23 kommentarer
    1. Har ingen personlig erfaring i fht vinterdress. Jeg har hørt at man fint kan bruke adressen med flere lag ull under.
      vi skal alikevel kjøpe vinterdress.

    2. Du kan sikkert bare bruke parkdress med masse ull under. Vi har kjøpt en vinterdress fra reima 🙂 jeg ser du har tatt bilde av deg ticket to heaven dressene.. De har kommer dårlig ut i tester så anbefaler ikke de altså 😉 så søte som deler vogn!

    3. Søte kjærester:) Som mor og førskolelærer på småbarns avd. ville jeg gått for vinterdress,så slipper det å bli så “klumpete” med flere lag under for å holde varmen. Lettere å bevege seg om man slipper så mange lag med klær på også:)

    4. nydelie unger:-)
      synes filip var veldig lik lilja på det første bildet:-)
      jeg ville satset på vinterdress. og ull under selvfølgeli:-)
      reima sine er veldig gode for de minste:-)
      ikke stive å ha på,men lette og gode. synes det er viktig med en dress man kan bevege srg i:-) og hu som er så lita enda bør absolutt ha det.
      har jobba i bhg og har sett mange unga har drt vanskeli med å bevege seg om de ikke har en ordntli vinterdress:-)
      men du løt finne ut sjøl ka so passe lilja. mykje å ta av:-)
      lykke til:-)

    5. Tnaw, supersøte de var. :))
      Så mye fint de har fått inn! Herlige dresser. Jeg også var i tvil om vinterdress. Junior har en ypperlig parkdress (fra Kappahl, Kaxs) som han kan ha godt med klær under, men vinterdress fra Name It ble kjøpt i går. De virket helt greie, og ikke så stiv som mange er.

    6. vedrørende utedress så har vi som regel brukt “bamsedress” før 6-7 mnd. Altså god, varm og uendelig myk. Har brydd meg minimalt om vanntetthet her, selvom såklart litt vindtetthet er greit og ha. Før de sitter selv så ligger de jo for det meste og dermed gjerne i vogn, og der er det jo lunt og man har gjerne pose i tillegg.
      Om dere er mer bæremeis/pulk/skitur folk ville jeg nok hatt vinterdress, men vi har da ikke hatt behov for det første halvåret

    7. Lurer litt på det samme ang. Vinterdress. Foreløbig har vi regntøy og foret regndress. Tror det skal holde foreløbig, siden vi har masse god ull 😉 Ingen av vinterdressene er helt vanntette, selv ikke de fra reima – så vi ser om det blir vinter her i bergen før vi kjøper vinterdress 🙂

    8. MammaKissa; Ticket to Heavens dresser har kommet jevnt ut med Reima i danske og svenske tester i år! 🙂

    9. Jeg vil anbefale parkdress med f.eks en ulldress fra Nøstebarn under. Vi brukte det hele forrige vinter og hørte aldri noe fra barnehagen om at det ble for kaldt. En vinterdress kan kanskje fort bli stivere enn en parkdress og for de minste i barnehagen så vil jeg tro at de foretrekker at det er lett å bevege seg. 🙂

    10. Veldig enig med Marit her oppe. Som tobarnsmamma og førskolelærer på småbarnsavdeling her også, så er det ingen tvil om at jeg anbefaler en vinterdress. Til de små er de UTEN strikk i livet de med best passform ( men de aller fleste i den størrelsen er også det). F.eks PompDeLux sine ser veldig gode ut. Lykke til med handlingen =)

    11. Birgitte og Helle: Jeg var såå nære å kjøpe årets fra pomp de lux! synes de er rålekre + den ye fra racoon.. så vi får se! 😀 takk for tips! 😀

    12. Tror nok det skal gå bra å pakke under parkdressen, men samtidig er det meget kalde vintra her i Trondheim, så ville nok anbefalt å kjøpt en vinterdress også ja. Jeg så de Ticket ikke kom så bra ut i testen, men enig i at de var superfin, var å så på de her en dag..Men så klarte jeg ikke å dy meg å lavær å kjøpe vinterdressen fra PompDeLux da..hehe! Guu den va fin!

    13. Malene Akerø: Ja, æ hadd skreve opp den vinterdressen da æ va på party, men så ble resten av klærn så dyr, så den ble ditcha 😛 men får revurder det..!

    14. Hei!
      Vil anbefale å kjøpe vinterdress, viktig at den er fleksibel (lett, litt stor)men også vannavstøtende! Ull er viktig å ha uansett dressvalg da de minste sitter mye på rumpen under vinteren!
      Ville bare gi et fint tips ang regnklær, anbefaler ikke å kjøpe foret regntøy, viss vannet først tar inn vil alt bli vått på innsiden! Vet det ser veldig godt å varmt ut, men er virkelig et dumt kjøp! (også blir det vanskelig å røre seg med for mye klær) Det beste er ullklær å vanlig regntøy:)
      Hilsen en erfaren bhg ansatt:)

    15. Trine: Så greit å vite! Jeg tror sannelig ejg må på en runde for å se hva som ike blir for klumpete! Må jo uansett ha en dress her hjemme etterhvert, så kan jo bruke parkdressen hjemme med noe under de gangene vi skal være ute og hun ikke er i bhg, så kan vinterdressen brukes i bhg 🙂 smart! 😀 takk for tips 🙂

    16. åhhh herlige unga og herlige klær som har komme inn…. Bli vinterdress på snuppa mi ja.. Ticket eller reima. Hu e itj så my ut i bhg siden hu e så lita så dæm fleste dressan e væll bra nok i år tenke æ. Neste år e d væll viktig å få en som e ganske vannavstøtende og slitesterk. Har regndress te mi æ. Slæpp at d glippe. Men kjøp en vinterdress og gode ullklær så bli d bra i vinter d sjø:)))

    17. Vinterdress ja, absolutt. Vi bruker Reima Tec utelukkende, og da bruker vi vår/høst dressen i nødtilfeller hvor vinterdressen er glemt i barnehagen med mye ull under.
      Reima sine “babymodeller” (går opp til 86 eller 92 tror jeg) har varmeplater i rumpen, veldig fint for de små som sitter mye. Reima’ene er veldig lette, tynne og gode å bevege seg i selv for de små 1 åringene. Og de har alltid kommet godt/best ut i tester. Vi har brukt de i vel 9 år nå, og aldri hatt noe å klage på.
      Finn er supert, da får man kjøpt de brukt, mye billigere. Og de varer i åresvis.

    18. C.: ja, finn.no er en flott plass.. har allerede kjøpt regnklær som Lilja kan bruke neste år, fra finn! 😀 vi får se hva jeg ender opp med.. det er jo så mye å velge i.. men flott å få høre andres erfaringer! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg