DIY – pomanders

Det er så mye jeg har lyst til å gjøre til bryllupet, og for å bestemme meg hvor HVA jeg skal gå for, må jeg prøve meg litt frem. Denne gangen har jeg prøvd med på såkalte “pomanders” som man kan bruke til å dekorere med. Nå tok jeg bare de arkene jeg hadde, så i utgangspunktet skulle disse vært i dus rosa/dusty rose/hvit eller peach farger, menn uansett ser man sånn ca hvordan de ville blitt.

DET DU TRENGER:

* Puncher – fårs kjøpt billig på Ebay. Jeg kjøpte min “prøve puncher” på Staples til kr 39

* Ark/Kartong i ønsket farge

* Knappenåler ca kr 25 for en eske (kan kjøpe med perler så blir det mer pyntet)

* Isoporball – kjøpte 25 stk til 36 kr på Staples


SLIK GJØR DU:

* Punch ut maaaange blomster

* Bøy forsiktig kronbladene

* Man kan sette sammen to og to blomster for en fyldigere kule, her har jeg valgt å ikke gjøre det

* fest blomstene med en knappenål til isoporballen – her lagde jeg først en sirkel rundt hele ballen, så fortsatte i seksjoner

* til slutt kan man feste et silkebånd under en av blomstene, så har man noe å henge dem i 🙂

Totalpris for en ferdig “pomander” ble rundt 4 kr, en overkommelig pris for pynt synes jeg! 

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg