sprekk i fasaden?

…en sprekk i fasaden?

Som mammablogger har man jo kanskje blitt litt stemplet som at man bare skriver om de gode og positive tingene som skjer, men nå er det på tide å få en update fra “the inside”. Jeg er ingenhemmelighetsfull person, men liker ikke skrike høyt om at jeg er sliten, utilpass eller når ting ikek er helt som de skal..

Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at jeg har travle dager, men i det siste har de virkelig vært fylt opptil randen! Det er stort sett jobb det går i, og fordi størstedelen av våre ansatte er studenter, så er ikke mai “vår måned”. Jeg kjenner kroppen er på samme stadie som den er i desember, og i full fart på å bruke siste energibunt som er spart opp! !

I disse dager har jo også finværet tatt turen til Trondheim, så da er det bare å fylle opp alt man har av disker med grillmat! Så er det jo kanksje slik atnår man driver en butikk selv, så liker man at ting er på stell før man drar hjem om ettermiddagen, og det er ofte her mine ettermiddager strekker seg utover til sene kveldstimer. Jeg liker at ting er ferdig før jeg skal få en god natt søvn. . . og det kan jo både være en positiv og negativ egenskap.

Det å komme tilbake i jobb etter mammapermisjonen har ikke vært helt som jeg hadde håpet på. Jeg har MYE energi og MYE å gi, men når alt skjer på en gang, blir til og med jeg tappet for sprudlestrø (energi!). Jeg jobber stort sett med vikarer, og det vil si at jeg må gjøre alt som skal gjøres i butikken på en hel dag. For å klare å rekke over alt nå som jeg er gravid, må jeg være på jobb til rundt 05, og avslutter sjeldent før 17/18.
For mange virker det som uendelige mange timer, men for meg er ikke arbeidstiden noe problem, det er oppgavene vi gjør.

I en matbutikk sier det seg selv at vi må fylle på. Ja, det er stort sett det vi gjør, så da blir det MYE løfting og lemping, noe som har tatt knekken på ryggen min. Eller, kan man si halve ryggen!?! såååå jeg har fått beskjed om å ta det rolig – ROLIGERE – så nå jobber jeg og Robin på spreng i hodene våre for å få kabalen til å gå opp. Og de som kjenner meg, vet at jeg ikke er en perosn som klager, men nå i det siste, har jeg ikke gjort annet enn å klage, og da er det noe som ikke stemmer!

Jeg simpelheten HATER å ikke være i toppform!!!

…det hjelper at Lilja stikker innom for å hjelpe mammsen <3

For å prøve å hjelpe meg selv, har jeg de siste ukene sagt ja til å ha elever på arbeidsuke, noe som viser seg kan bli mer jobb enn hjelp. I tillegg så har vi en fra Somalia som er på norskopplæring i butikken, som også skal ha veiledning og forklaringer på det meste.  . Jeg er jo ei jente osm vet hva jeg vil og ihvertfall hvordan ting skal gjøres og se ut i butikken, noe som blir en utfordring emd så mange nye mennesker hver uke. Jeg bruker mye energi på å være frustert over andre, og bør vel egentlig bare ta meg selv i nakkeskinnet, og la noe bare være.

 

J O B B     J O B B     J O B B   

Det blir ofte mye jobbprat, ihvertfall nå når 90 % av hverdagen min består av jobb, og bare 10 % Lilja. Det hender afktisk at jeg føler jeg har fått så alt for lite av henne, at jeg må smygtitte på henne og kanskje stryke hnne litt over håret. før jeg drar på jobb om morgenen. Det beste av alt hadde jo vært å tatt henne opp, fått en suss, og bare lagt oss under den varme dyna sammen!  Men hu mor må “tjene til livets opphold”.
Nå skal det sies at mye av årsaken til at vi har MYE å gjøre på jobb er fordi butikken går så bra og økning i både varer og kunder er på plass. Så det er da mye positivt i å ha mye å holde fingrene i. Ja, for ikke å snakke om husbyggingen som starter raskere enn vi rekker å blunke. I dag fikk vi de første tegningene, så nå er det ikke lenge til vi har tegnet ferdig drømmehuset. Ellers så har jo lillemor bursdag snart. Hun blir jo hele ETT ÅR på mandag!!!

…og i dag har vi vasket handlekurver, og solgt meloner i bøtter og spann! 😛

 

…og da jeg kom hjem, grillet jeg og Lilja mens pappsen var ute på sykkeltur <3

 

 

 

7 kommentarer
    1. Ja har tenkt på d at du/dokker har my å tenk på fremover… Snart e d Juni og da får du masse hjelp fra studentan :):) Æ sir d igjen, si fra hvis du vil ha litt hjelp:)
      Husk og ta godt vare på dæ og lille babyn i magen <3 <3
      Syns du e superflink æ! Men like ikke at du jobbe så my:/
      Håpe dokker finn ut av ting snart!
      Stoooor klem!
      PS: Ka Lilja ønske sæ i gave? :):)

    2. Hørtes ut som du kunne trengt en stor klem….håper det ornder seg fort etter eksamensperioden! Ta vare på deg selv og lille tassen i magen<3

    3. jeg sier ikke dette for at det skal være en trøst, men håper såklart at det blir en liten trøst. jeg tror dere har norges beste rema butikk! og det pga deg! et ord som beskriver mye er ordentlig. du er så flink og nøye med butikken. du er fantastisk som får til å være alle de rollene på en gang. jeg digger deg! og mener hvert eneste ord. du er fantastisk!!

    4. åh kjære dæ, har itj æ hadd en liten en på 2 mnd, skull æ ha søkt på jobb tvært neppå der, så skull du ha fått hjælp ja 😉 Kanskje æ gjør d å når permisjon min e over, bor jo like over rema 🙂
      Men ikke push dæ for hardt da, lytt t kroppen din !!! 🙂

    5. kjære kjære Rachel!
      Jeg føler med deg! Jeg var akkurat der du er nå, i fjor…
      Mye på butikken, grillsesong og mange av de som jobbet var russ…og det var eksamen for mange.
      Men, det er ARBEIDSPLASSEN deres, kan ikke bare droppe jobb. Ok, eksamen er viktig, men har man en jobb så har man en jobb, å er pliktig til å møte opp!!! Håper de er flinke til å ta andre dager isteden.. det er rett å slett PYTON i denne perioden!
      Neste gang jeg er i tr hjem, skal jeg ta turen til butikken din 🙂
      Du er utrolig flink! Ta vare på deg selv og lille nurket i magen nå da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg